Тема сьогоднішнього тренінгу з батьками «Вправляння в позитивному розв’язанні життєвих ситуацій».
Мета: ознайомити батьків з методикою досягнення позитивних результатів, формування соціально-комунікативної компетентності дітей. Учити батьків об’єктивно оцінювати власну дитину.
Вступне слово
Життя малюка сповнене різноманітних, складних для нього ситуацій та перешкод. І саме дорослі мають навчити знаходити вихід із них, почуватися впевнено й комфортно, бути готовими до труднощів та їх подолання. Родина відіграє важливу роль у підготовці до життя своєї дитини. І дошкільний заклад – ідеальний помічник батьків у цій важливій справі. Першочергове завдання педагогів і батьків – навчити малюків способам позитивного розв’язання різних проблем.
Рольові ігри, обговорення ситуацій, вправи, тренінги – ось неповний перелік форм роботи ДНЗ з батьками.
Інсценування уривку «Відповідь» (за Василем Сухомлинським).
Одного разу маленьке Курча знайшло великого Півня.
— Чому у чаплі довгий дзьоб, а в мене зовсім маленький? – запитало воно.
— Відчепися!
— Чому в зайця довгі вуха, а в мене навіть малесеньких немає?
— Не чіпляйся!
— Чому в кішки м’яка гарна шубка, а в мене якийсь жовтий пух?
— Відійди кажу! Замовкни!
— Чому навіть маленьке цуценя вміє вертіти хвостиком, а в мене ніякого хвостика немає?
— Та відчепися ж ти! – гримнув Півень.
— Чому в цапка є гарні ріжки, а у мене навіть поганеньких немає?
— Припини! Іди геть!
— Усе відчепися… геть… припини! Чому всім маленьким дорослі відповідають на запитання, а ти – ні? – пропищало Курча.
— Тому що ти не запитуєш, а просто всім заздриш! – сердито відповів Півень. І це була чиста правда;
Робота у двох підгрупах
Завдання:
— першій підгрупі – посадити уявне жовте курча собі на долоню й спробувати його переконати в своїй неповторності, індивідуальності;
— другій підгрупі – дати пораду. Наприклад: «Не заздри іншим, а сам намагайся стати кращим»…
Такі ігри допомагають батькам краще зрозуміти себе та інших, спонукають їх до партнерства у реалізації спільних завдань, позитивно налаштовують їх на спільну роботу з педагогами.
Вправа «П’ять добрих слів»
Мета: отримати зворотній зв’язок у групі, підвищити самооцінку дитини, можливість зробити добре іншій людині.
Робота в одній групі.
Кожному учаснику дається вирізана з паперу «дитяча долонька» та олівець. Завдання – написати в центрі ім’я своєї дитини. Кожен учасник передає «долоньку» сусіду по колу. На кожному пальці намальованої долоні треба написати будь-яку привабливу, на їхню думку, рису дитини сусіда.
Коли всі закінчили, ведучий збирає роботи, зачитує характеристики, а всі впізнають героя.
ВИСНОВОК
Заняття з батьками з елементами тренінгу та вправи є першою сходинкою на шляху формування відповідальності батьків за соціалізацію дітей. Адже соціалізація – складний і багатогранний процес, який триває все життя людини, а його основи закладаються в дошкільному дитинстві. Пам’ятайте, що дитина – це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство батька й матері. Робіть все, щоб дитинство й майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любові та взаєморозуміння, успіхів і щастя вам, і вашим дітям!
Нові коментарі