Економічне виховання дитини ─ це проблема, яка від початку цілком покладена на плечі родини. Ази сімейної економіки та господарювання діти засвоюють за зразком сімейної моделі, наслідуючи власних батьків, впроваджуючи всі набуті знання в практику. Так виховувалися безліч поколінь, але слід врахувати нинішнє стрімке становлення механізмів економічних відносин, а разом з тим й утворення певного стилю економічної культури.
З самого раннього віку дітки з відкритими очима заглиблюються в яскраву телевізійну рекламу і люблять її більше ніж мультики або казки. Ще не вміючи до пуття говорити, дитина просить батьків щось купити їй, коли стоїть біля вітрини магазину, а тато з мамою несвідомо, але вже дають малюку перші уявлення про вартість («… це дорого коштує»), про гроші (« …ми не заробили стільки грошей…»). Елементарні знання з економіки дитина отримує на побутовому рівні ─ у спілкуванні з однолітками обговорюючи свої або чужі покупки, коли чує розмову батьків про планування сімейного бюджету, абсорбуючи в собі інформацію, що надходить з телевізора.
Питання про економічну освіту дітей було і є актуальним.
1. Розповідайте дітям про свою роботу.
Малюки не усвідомлять зв’язок між працею і грошима, якщо не будуть знати, ким працюють їхні батьки, як заробляють гроші на життя. Діти мусять розуміти, що робота має не тільки подобатися — вона повинна “годувати”.
- Не приховуйте від дітей своє матеріальне становище.
Звісно, малюкові немає потреби занурюватися в усі нюанси сімейного бюджету, але варто пояснити дошкільникові, куди йдуть гроші. Навчіть його зіставляти бажання з можливостями, миритися з деякими обмеженнями.
- Не привчайте дітей до надмірностей.
Неприпустимо, коли дитина мало не щодня отримує від вас подарунки і ні в чому не знає відмови. Навчіть малюка обмежувати бажання.
- Формуйте у дошкільника розумні потреби. Слухаючи дитячі “я хочу”, частіше запитуйте: “А навіщо тобі це?”. Не поспішайте задовольняти бажання, адже отримуючи все на першу вимогу, малюки переходять межу розумного.
- Навчайте дітей ощадливості.
Не залишайте без уваги зіпсовані предмети, зламані іграшки, розірвані книги. Покажіть, як можна їх полагодити, продовжити термін служби пошкоджених предметів/
- Допоможіть малятам усвідомити вартість речей.
Діти не мають звикати до того, що усі поламані іграшки автоматично замінюються новими. У кожній речі малюки мусять бачити цінність. Адже її хтось створив своєю працею.
- Залучайте дітей до роботи по дому.
Дошкільник може займатися домашньою роботою нетривалий час, тому, даючи доручення, розраховуйте сили дитини. Поступово у неї розвинеться самодисципліна, і дитина буде виконувати навіть нецікаву роботу. І хоча робота малюка не досконала, не забувайте його заохочувати.
Нові коментарі