Вправа «Ляпки»
Акварельними фарбами на листок паперу ставиться ляпка. Треба придумати не менше 5 предметів чи істот, на які схожа ляпка. Треба звернути увагу на те, скільки різних типів предметів названо учасником. Треба заохочувати учасників дивитися на ці ляпки (плями) з різних боків, адже листок можна повертати.
Вправа «Новий спосіб застосування предмета»
Учаснику закривають очі, а потім за командою ведучого він розплющує їх і називає перший предмет, який потрапив до його поля зору. Завдання – знайти щось незвичайне в цьому звичайному предметі або знайти новий незвичний спосіб використання цього предмета.
Вправа «Чарівні назви»
Дати речам яскраві і дотепні назви. Наприклад, лопата – капалка, каструля – варилка… Можна запропонувати такі слова: молоток, дзеркало, ключ від дверей, сережка, магнітофон, велосипед, комп’ютер, ложка тощо.
Вправа «Перетворення предметів»
Поламаним речам треба знайти нове застосування. Наприклад, зламаний стілець, перегорілий чайник, перегоріла лампочка, футляр від окулярів, касетна стрічка.
Вправа «Театр»
Учаснику пропонується уявити, що він перетворився у:
- тигра, який пробирається джунглями
- робота
- орла, що літає в небі над скалами
- королеву Франції
- інопланетянина
- киплячу каструлю
- авторучку, в якій закінчилися чорнила
Треба відобразити персонаж у русі. Після показу решта учасників повинні вгадати, що було зображено.
Вправа «Фантастичний малюнок»
Намалювати:
- тварину з іншої планети
- найнезвичайніший будинок
- печальну людину
- хитрощі
Вправа «Загадування предметів за допомогою інших предметів»
Називається який-небудь відомий предмет (явище, істота). Треба назвати два інших предмета, в цілому мало чим схожими на заданий предмет, за такими, сполучення ознак яких за можливістю однозначно би його визначало, тобто якби замаскувати його іншими предметами. Мета – розвинути здатність швидко виділяти в предметі найбільш характерні для нього ознаки і знаходити інші предмети, що мають схожі і несхожі з ним ознаки.
Вправа «Передача закодованих слів по «зламаному телефону»
Гравці розсаджуються, створюючи ланцюг. Перший гравець отримує від ведучого деякі слова, наприклад, літак. Його завдання – швидко замаскувати його за допомогою двох предметів(наприклад, птах та запильник) і передати другому гравцю ці два слова. Другий гравець за цими словами повинен синтезувати цілісний предмет, закодований у них, і передати це слово третьому гравцю. Третій кодує його і у такому вигляді передає його четвертому гравцю. Четвертий розкодовує і так далі.
Передача кожного повідомлення відбувається на листках паперу. Процес гри обговорюється.
Вправа «Перелік можливих помилок у сприйнятті предмета»
Називається який-небудь предмет, наприклад шапка, яка лежить на столі. Треба виписати якомога більше назв інших предметів, за які може бути прийнятий заданий предмет в умовах затрудненого бачення. В даному випадку це може бути, наприклад, кішка, маківка…
Вправа «Коструювання картини»
Дитині дають аркуш паперу із зображенням яскраво розфарбованої фігури неправильної форми. Пропонують розглянути малюнок і використати його як відправний пункт для побудови власного твору. Малювати можна фломастерами, пензлями та гуашевими фарбами.
Вправа «Домалюй картинку»
Дошкільнику пропонують розглянути незавершений малюнок. Поміркувати, пофантазувати, придумати закінчення малюнка. Продумати план та способи виконання завдання. Самостійно дібрати матеріали, інструменти, визначити техніку виконання для продовження малюнка, закінчити його.
Вправа «Мальовничі кола»
Дитині пропонують розглянути аркуш паперу, на якому намальовано шість однакових кіл. Завдання – доречно використати ці кола для власного зображення. Перед початком роботи не варто говорити про внутрішнє чи зовнішнє використання кіл.
Вправа «Кольорова вікторина»
Діти об’єднуються в дві команди. Дорослий пропонує їм знайти і визначити «колір» вірша, пісні та показати пластикою рухів відповідну дію.
Вихователь читає літературний твір, в якому згадується той чи інший колір. Діти намагаються «знайти» колір та пригадати назву чи фразу з пісні, де б згадувався цей колір, відтінок.
Вправа «Мій улюблений колір»
Дітям пропонують називати по черзі різні предмети та явища, які їм найбільше до вподоби. Наприклад, якщо улюблений колір рожевий, то називають: захід, бантик, троянда. Коли один гравець розповідає про свій улюблений колір, не називаючи його, інші намагаються відгадати, впізнати його за переліком названих предметів. Потім усім дітям пропонують придумати й домалювати казку про кілька предметів того чи іншого кольору.
Вправа «Колір музики»
Звучить спокійна музика. Дітям пропонують дібрати колір музики та намалювати під її звучання кольорові картинки, плями, образи, явища природи, предмети, все, що в них асоціюється з музикою, яка звучить. Потім діти за допомогою дорослого склеюють малюнки в одну велику кольорову картинку.
Вправа «Творче осяяння»
Мета: розвиток творчого мислення та вміння зосередитися.
Протягом двох хвилин, використовуючи 14 слів, подумайте зв’язну розповідь. Можна ставити слова зі списку в будь-якому порядку, а також додавати будь-які інші слова.
Вправа «Письменник»
Мета: розвиток мовлення, словника дітей, мислення та креативності.
Хід проведення: Дані три слова. Наприклад, стіл, кавун, вагон. Необхідно придумати як можна більше пропозицій, в кожному з яких були б використані всі три слова. Слова можна змінювати будь-яким способом.
Вправа «Рифмуємо імена»
Учасникам необхідно скласти риму на своє ім’я, яке починається словами: “Моє ім’я…”
Приклад:
� Моє ім’я Ніна, я прийшла з магазину!
� Моє ім’я Саша, у мене згоріла каша!
� Моє ім’я Надія, хай збуваються ваші мрії!
� Моє ім’я Рита, в городі все полито!
Вправа «Зав’яжи шнурок»
Мета: розвиток креативності.
За дві хвилини знайдіть як можна більше застосувань для взуттєвого шнурка .Для цієї вправи можна брати будь-який інший предмет: скріпку для паперів, зубну щітку, олівець, сірник. і т.д.
Час проведення та обговорення результатів – 10 хвилин.
Вправа «Придумай»
Пропонується придумати нове застосування предметів:
� порожній консервній банці,
� дірявому носка,
� повітряній кульці, яка лопнула,
� перегорілій лампочці,
� порожньому стрижню від ручки.
Гра «На щастя. На жаль»
Мета: розвиток уяви і творчих здібностей.
Матеріали: маленький м’ячик.
Гравцям належить написати оповідання. Кожен учасник придумує свою пропозицію, яке обов’язково має починатися словами “На щастя” або “На жаль” (поперемінно).
Той, хто готовий бути першим, отримує м’яч. Закінчивши пропозицію, він передає м’яч іншому учаснику, і історія продовжується.
Довжина історії не встановлено заздалегідь. Будь-який гравець може прийняти рішення закінчити її, якщо визнає це за потрібне.
Можливі варіанти:
� Група загубилася на безлюдному острові.
� Вася і Маша відкривають магазин іграшок.
� Хлопчик закохався в дівчину.
� Двоє батьків сперечаються з-за подарунків синові (дочки) на день народження.
Вправа «Перетворення»
Мета: розвиток креативності.
Для технічного розвитку інтелекту дуже корисно уявляти собі конструкцію різних машин і приладів, а також принципи їх роботи. Пропонуємо вам нову і ефективну вправу. Якщо ви не знаєте, який принцип роботи того чи іншого приладу – просто придумайте його!
- Уявіть собі, що ви – це аркуш паперу, ось-ось готовий відправитися в копіювальний апарат. Закривши очі, в максимальних подробиці уявіть процес, що відбувається з вами.
- Уявіть, що ви – бензин в бензобаку автомобіля, який потрапляє у двигун. Ви перетворюєтеся в вибухову силу і рухаєте автомобіль. Закривши очі, в максимальних подробиці уявіть процес, що відбувається з вами.
- Уявіть, що ви – сигнал, випромінюваний передавачем місцевої телестанції. Закривши очі, максимально докладно уявіть собі ваш шлях від антени передавача до перетворення на картинку на телеекрані.
- Уявіть, що ви перетворилися на власний голос і робите шлях від вашої телефонної трубки через супутник зв’язку в телефонну трубку вашого друга, що знаходиться на протилежному кінці планети. Закривши очі, уявіть собі свою подорож якомога детальніше.
Вправа «Велика літера»
Щоб стимулювати появу творчих ідей, потрібно навчитися вишукувати асоціації в звичайному потік думок.
Цю вправу можна виконувати в будь-якому місці, в будь-який час із будь-якої буквою!
Почнемо з букви Ж. Протягом трьох хвилин сказати як можна більше слів, що починаються з букви Ж.
Вправа-активатор «Апельсин»
Перекидаючи один одному м’ячик, давати будь-які можливі визначення апельсину.
Вправа активізує творче мислення, увагу, добре підтримує робочу мотивацію.
Гра “Пошук спільних властивостей”
Хлопцям пропонуються два слова, мало пов’язані між собою.
Наприклад: страва та човен, олівець і вугілля, крейда і борошно, матрьошка і конструктор, консервна банка і чашка і т.д.
За 10 хвилин потрібно написати як можна більше загальних ознак для цих предметів.
Відповіді можуть бути стандартними: у прикладі “блюдо і човен” можуть бути названі такі загальні властивості, як “зроблені людиною”, “мають глибину”, але дуже важливо знайти якомога більше і таких ознак. Особливо цінними є незвичайні відповіді, що дозволяють побачити запропоновані слова в абсолютно новому світлі. При груповій роботі дуже важливо вислухати всі відповіді. У грі перемагає той, у кого список загальних ознак більше, довше. При обговоренні з дітьми названих ознак слід звернути увагу на характеристику цих ознак, наскільки вони істотні або є несуттєвими для даних предметів, тобто. – другорядними. Ця робота необхідна для того, щоб діти навчилися розкривати зв’язку між предметами, а також гранично чітко засвоїли, що таке істотні і несуттєві ознаки предметів.
Гра “Не може бути”
Будь-хто з учасників групи називає що щось неймовірне: річ, явище природи, незвичайна тварина, розповідає випадок, решта оцінюють його ідею словами “буває” або “не буває” залежно від її реальності. Виграє той, хто придумає 5 таких сюжетів, і ніхто жодного разу йому не скаже: “Буває”.
Гра “Античас”
Кожному з учасників пропонується тема для невеликого оповідання. Наприклад, “Театр”, “Магазин”, “Дипломат”, “Подорож за місто”. Отримав тему повинен розкрити її, описуючи всі пов’язані з нею події “задом – наперед” – як якщо б у зворотний бік прокручувалася кінострічка.
Гра “Що було б, якщо б”
Хто-небудь з хлопців придумує найфантастичніші ситуації, а інші повинні знайти найбільш можливі рішення.
Наприклад:
– “Якщо кожна людина з народження придбає властивість читати думки іншого, як зміниться життя на землі”.
– “Якщо б раптом зникла сила тяжіння на Землі, тобто всі предмети і істоти втратили б свою вагу, то…”
– “Якби всі люди раптом втратили дар мови, то…”
Гра “Перевтілення”
Учасники зручно розташовуються. Один з них отримує вказівки від провідного або від свого сусіда перетворитися на певну річ. Він повинен уявити себе цією річчю, зануритися в її світ, відчувати її “характер”. Від імені цієї речі він починає розповідь про те, що її оточує, як вона живе, що відчуває, про її турботи, пристрасті, про її майбутнє й минуле. Закінчивши розповідь, учасник дає завдання “сусідові” для продовження гри, а інші учасники вгадують, ким був їх один в своїй уяві.
Гра “Чудеса техніки”
Ведучий пропонує учасникам уявити, ніби група знаходиться на виставці останніх новинок техніки. Тут демонструються чудові предмети побуту – відчутні, але майже невидимі. Провідний демонстративно риється в кишенях і “знаходить” коробок сірників. Потім він робить кілька виразних рухів, перекладаючи невидимий коробок з руки в руку, відкриваючи та закриваючи його. Провідний запалює неіснуючу сірник, пропонує її кому- небудь з групи. Потім просить кого-небудь, щоб він запалив надсучасну сірник сам. Поступово в гру залучаються всі учасники. Хтось “пришиває” неіснуючий ґудзик до прозорої сорочці, хтось точить невидимий олівець. Учасники вгадують, хто що робить.
Гра “Групова картина”
Всі учасники розсідаються кругом. Один з них тримає в руках чистий аркуш паперу і намагається уявити собі написану картину. Він починає детально описувати частину (елемент) картини, а всі намагаються собі побачити на аркуші те, про що він говорить. Потім лист передається наступному учаснику, і він продовжує створення уявної картини, доповнюючи вже “написане” новими деталями. Лист передається далі. Ведучий повинен попередити учасників, що це має бути саме картина, а не розвивається сюжет. Описи повинні бути досить докладними, щоб можна було однозначно встановити з ним просторове взаєморозміщення предметів. Закінчення роботи оголошується учасникам, які вважають, що картина вже надмірно перевантажена деталями.
Гра “Путанка”
Всі учасники групи стають у коло і піднімають праву руку. Лівою роблять рукостискання і тримають руки зчепленими. Потім по команді правою рукою роблять рукостискання іншому учаснику групи. Виходить заплутане кільце. Дається команда “Тепер необхідно розплутати нашу плутанину так, щоб кільце не розімкнулось і нікому не було боляче”.
Творча вправа «Привітні люди»
Прочитати дітям прислів’я: „Не будь помітним, а будь привітним” Об’єднати дітей у пари і роздати їм картки з завданням, вигадати невеличкі сценки – діалоги між привітним покупцем і продавцем, водієм і пасажиром, лікарем і хворим, бабусею і онуком тощо.
Творча вправа «Малюки-помічники»
Об’єднати дітей у пари. Кожна пара повинна придумати ситуацію в дитячому садку, в якій друзі допомагають один одному. Наприклад: діти садять дерева. Один копає ямку, другий – носить воду, третій – тримає деревце, четвертий – загортає землю.
Творча вправа «Тихомирне слово»
Прочитати дітям прислів’я: „Тихомирне слово гнів зупиняє”.Об’єднати дітей у пари. Кожна пара повинна придумати слова, якими можна помирити, пожаліти, заспокоїти, підтримати. Наприклад: заспокоїти дитину, яка впала і сильно забилася; помирити двох друзів тощо.
Творча вправа «Щастя і радість»
Прочитати дітям прислів’я: „Щасливий той, хто в радості живе”. Об’єднати дітей у групи і попросити кожну групу придумати правила щастя, щоб всім дітям у групі жилось радісно. Наприклад: вранці при зустрічі діти повинні посміхнутися і сказати один одному щось хороше; діти повинні ділитися один з одним тощо.
Творча вправа «Молоді і старі»
Прочитати дітям прислів’я: „І старість не страшна, якщо молоді поважають”. Попросити дітей придумати, за що старі люди можуть поважати молодих, а молоді – старих. Наприклад: старих людей можна поважати за мудрість, терпіння, життєвий досвід. Молодих – можна поважати за турботу про старих, вміння працювати тощо. Об’єднати дітей у пари із двох друзів. У кожній парі один – молодий, другий – старий. Діти повинні розповісти, за що вони поважають один одного. Наприклад: дідусь – внук: В.- „Я поважаю тебе за те, що ти навчив мене…”
Творча вправа «Четверо друзів»
Об’єднати дітей у групи з 4-х осіб. Попросити їх вигадати історію про те, як четверо друзів допомогли комусь у складну хвилину. Наприклад: старенька бабуся не в змозі дійти додому з важкими сумками; старші діти образили маленького хлопчика; дівчинка заблукала у місті; дідусю потрібно перейти дорогу, а він погано бачить тощо.
Творча вправа «Якщо немає єдності»
Запропонувати дітям розповісти, що може статися з колективом групи, в якому немає єдності, в таких ситуаціях:
– у групі потрібно навести лад;
– діти не слухають вихователя;
– у групі з’явилась нова, гарна іграшка, всі хочуть нею грати;
– у дитини з групи день народження;
– потрібно виконати складні завдання;
– у групу прийшла нова дитина;
– спільна праця (у куточку природи, кулінарія, прибирання).
Творча вправа «Лебідь, рак і щука»
Вихователь з дітьми згадує зміст байки «Лебідь, рак і щука», діти об’єднуються у трійки, імітують дії героїв байки. Потім вирішують, як краще домовитися, щоб усім було добре. Обговорюють подібні ситуації між дітьми у групі, придумують варіанти їх вирішення.
Творча вправа «Нічна розмова іграшок»
Запропонувати дітям придумати, про що в ночі (ввечері, коли діти пішли з дитсадка) могли розмовляти іграшки: як з ними грають діти, чи бережливо до них ставляться, чи впорядковують ігровий куточок тощо.
Творча вправа «Життя шафи»
Дітям пропонується розглянути картинку, на якій зображена шафа (стілець, відро, ложка тощо) Діти об’єднуються у групи і відповідають на питання:
З чого може бути зроблена шафа? Чи може у шафи змінюватися настрій? Чи може шафа хворіти? Чи є у шафи друзі? Що відчуває шафа, коли її протирають або ремонтують? Кого із членів родини шафа любить найбільше? Чи пам’ятає шафа майстра, який її зробив? Потім діти придумують казку про речі (як шафа подружилась з новою сукнею або як чашка (тарілка) посварилася з ложкою тощо).
Творча вправа «Про що розповіли речі?»
Роздати дітям картинки з зображенням різних предметів. Потім об’єднати дітей у пари або у невеликі групи і запропонувати їм уявити себе різними предметами, які розмовляють між собою, а потім записати ці розмови.
Другий варіант цієї вправи:
Запропонувати дітям уявити, про що розмовляють речі в їх квартирі в відсутності хазяїв. Можна об’єднати дітей у групи і дати групам різні завдання. Наприклад: розмова посуду, меблів у кімнаті, одягу в шафі, іграшок у дитячій кімнаті тощо.
Творча вправа «Наука бережливості»
Прочитати дітям прислів’я: «Життя не мука, якщо бережливість – наука». Об’єднати дітей у групи. Роздати деяким групам нові речі, а іншим – речі, які послужили багато років і дуже добре збережені. Кожна група повинна перерахувати переваги життя своїх речей. Потім роздати дітям різні поламані, розірвані речі. Діти повинні поспілкуватися і вирішити, як і чим можна допомогти цим речам. Після цього за допомогою вихователя діти приводять до ладу всі ці речі.
Творча вправа «У кого який характер?»
Роздати дітям картинки з зображенням різних предметів і запропонувати їм описати характер цих предметів, наприклад: характер молотка, ліжка, подушки, олівця. Порівняти і обговорити опис дітей. Провести з дітьми бесіду про те, як може змінюватися характер різних предметів у залежності від того, кому вони служать і хто тримає їх у своїх руках. Другий варіант цієї вправи: запропонувати дітям описати роботу сумного чи веселого молотка, старанної чи лінивої пилки, гордого чи скромного олівця, уважного чи неуважного зошита тощо.
Творча вправа «Використання предметів»
Дітям пропонується перерахувати всі можливі варіанти використання даного предмета (стільчик, палиця, книжка, мотузка тощо).
Творчі завдання:
– Придумати новий сюжет сюжетно-рольової гри;
– Придумати якнайбільше предметів – замінників у сюжетно-рольовій грі. Варіант: у яких іграх можна використати як предмет-замінник брусок, кубик, паличку тощо;
– Придумай новий варіант гри. Наприклад: гра «Я – посудна шафа» (в обруч стрибають діти і кажуть: «Я – каструля», «Я – тарілка» тощо). Діти придумують інші варіанти, наприклад: «Я – ліс», «Я – спальна кімната» тощо.
— Вигадай гру: Придумати за п’ять хвилин будь-яку гру, розповісти про неї, відповідаючи на запитання:
Як називається гра? З чого вона складається? Скільки людей приймає участь у грі? Яку роль отримують учасники у грі? Які правила гри? Чим закінчується гра? Як будуть оцінювати успіхи учасників гри?
Творче завдання «Створюємо книжку самі».
Дітям пропонується стати письменниками і художниками і створити книжку для дітей молодшої групи. Діти придумують різні казки і розповіді, ілюструють їх.
Творче завдання «Чарівне око»
Дітям пропонують назвати жанр картини, за її деталями або розглядаючи її через різні прорізи.
Творче завдання «Бачу – домальовую»
Дітям пропонують домислити задумку художника, закриваючи півкартини.
Творче завдання «Реставратор»
Дітям пропонують розглянути дві репродукції (на одній немає деяких частин). Необхідно відновити зміст репродукції.
Творче завдання «Підбери музику, яка підходить до портрета»
Дітям із запропонованої музики вибирають ту, яка підходить до портрета.
Творче завдання «Підбери слова до картини»
Дітям пропонують за допомогою прикметників, слів – порівнянь, дієслів придумати «комплімент» картині.
Творче завдання «Підберемо до натюрморту фон»
Дітям пропонується скласти натюрморт з різних предметів, підібрати до нього фон, при цьому враховувати настрій картини, звідки падає світло, естетичну цінність натюрморту. Матеріал: вази, букети, предмети, різноманітні підставки
Творче завдання «Здогадайся, що трапилось?»
Дітям пропонується уважно подивитися на картину, уявляючи розвиток подій: що трапились, чому, навіщо. Можна придумати, що сталося з героями картини потім.
Творче завдання «Екскурсовод»
Дітям пропонується самостійно вести екскурсію в імпровізованій картинній галереї, показати вміння творчо розповідати про картину, скульптуру, фотографії.
Творча вправа «Впізнай птаха»
Діти отримують карточки з зображеннями різних птахів. Їм пропонується подумати:
– Який характер у того чи іншого птаха?
– З якими людьми, квітами, деревами, тваринами дружить цей птах?
– Хто його вороги? Про що він співає? Із чого і як будує гніздечко?
– Що він більш за все любить робити?
Дітей попереджують, що їх відповіді можуть бути казковими.
Творча вправа «Лісові лікарі»
Діти об’єднуються у дві групи – «лісові лікарі» та «лісові хворі». «Лісові хворі» по черзі розповідають про свої хвороби. «Лікарі» через деякий час дають пораду, як їм допомогти. Потім діти міняються ролями.
Творча вправа «Свійські та дикі тварини»
Діти об’єднуються у дві групи – «дикі тварини» і «свійські тварини». Групи повинні придумати і через деякий час розповісти про труднощі і переваги свого життя. Перемагає група, розповідь якої найбільш творча і цікава. Цю вправу діти можуть виконувати індивідуально.
Творча вправа «Вгадай хто я»
Вихователь роздає дітям карточки з малюнками різних тварин. Діти беруть собі по одній картинці, потім показують дітям рухами, яка тварина зображена на картинці. Інші діти повинні впізнати, кого зображує дитина. Можна запропонувати дітям показати своїх улюблених тварин.
Творча вправа «Лісові журналісти»
Дітям пропонується уявити себе журналістами, дослідити життя будь-якої тварини (рослини), скласти розповідь про неї для дитячого журналу.
Творча вправа «І я сказав…»
Дітям пропонується по-різному закінчити речення: «Я вийшов на вулицю, був дощ (сонце, вітер, спека тощо), і я сказав…»
Творча вправа «Дій по погоді»
Діти на слова: «Дощ (вітер, спека, мороз, ожеледь тощо)»
Творча вправа «Придумай смішний рух»
Дітям пропонують придумати якийсь цікавий, смішний рух: ніс до ліктя, голова до ноги, п’ятка до коліна тощо.
Творча вправа «Так чи ні»
Дітям пропонують придумати, як відповісти на запитання «так» чи «ні» різними частинами тіла.
Творча вправа «Зображуємо тілом»
Дітям пропонують зобразити своїм тілом або разом з друзями тілами квадрат, коло, трикутник або предмети, речі – стільчик, пилосос тощо.
Творча вправа «Різний рух»
Дітям пропонують придумати, як можна рухатися за допомогою двох, трьох, чотирьох (якщо можуть – п’ятьох) частин тіла.
Творча вправа «Коштовності мого серця»
Кожній дитині дається картинка серця, поділена на декілька частин. Дитині пропонується скласти картинку, розповідаючи, які хороші почуття, думки, риси характеру є коштовностями її серця.
Творча вправа «Якби я був…»
Дітям пропонується подумати над наступними реченнями і закінчити їх невеличкими розповідями:
– Якби я був (ла) татом (мамою), то …; – Якби я був (ла) невидимкою, то …; – Якби я був (ла) лікарем, то …; – Якби я був (ла) чарівником, то…;
– Якби я був (ла) винахідником, то ….
Творча вправа «Я в майбутньому»
Дітям пропонується уявити себе у машині часу, уявити себе у майбутньому, придумати, якими вони будуть.
Творча вправа «Що я вмію і що не вмію»
Діти обговорюють, що вони вміють, а чого – не вміють, чому хочуть навчитися. Придумати варіанти, що для цього треба зробити.
Творча вправа «Квітка бажань»
Діти вставляють у середину квітки пелюстки і говорять, які у них найзаповітніші бажання. Потім складають казку про те, як це бажання збулося.
Творча вправа «Моя думка»
Проводиться творча дискусія про будь-який предмет, явище. Наприклад, можна висловити думку – кому яка пора року подобається. Обговорюється з дітьми, що у кожної людини свій смак, на все є своя думка, кожний має на неї право, не треба наполягати тільки на своїй думці.
Творча вправа «Я думаю, що він думає»
Дитям пропонується роздивитися картинки, на яких зображені різні соціальні ситуації. Необхідно придумати, що думає кожний з героїв, хто зображений на картинках. Варіант: роздивитися картинки, на яких зображені люди з різними почуттями на обличчі. Придумати, чому людина здивувалася, засумувала, зраділа, гнівається тощо.
Творча вправа «Вмію планувати»
Дитині пропонується уявити, що вона з батьками їде до зоопарку (на відпочинок, у гості тощо). Необхідно спланувати, як це відбудеться.
Творча вправа «Добра справа»
«Доброта, яку ти подарував іншим завжди повернеться до тебе». Роздати дітям картинки з зображенням старенької бабусі, маленької дитинки, хворої людини тощо. Кожен повинен розповісти про те, яку добру справу він може зробити для того, хто зображений на картинці.
Творча вправа «Гостинність»
Прочитати дітям прислів’я: „Хто людям дім свій відкриває, той без друзів не буває”. Запитати у дітей, як можна зустріти гостей. Наприклад: приготувати смачне блюдо; підібрати ігри, іграшки; підготувати концерт тощо. Об’єднати дітей у групи і запропонувати приготуватися до зустрічі гостей.
Творча вправа «Турботливий світ»
Об’єднати дітей у дві групи. Кожна група отримує картинки із зображенням якогось предмета (наприклад: книги, квітки, іграшки, людини тощо.) Діти розповідають, як людина може турбуватися про ці предмети. Перемагає та група дітей, яка знайшла більшу кількість творчих варіантів турботи. Наприклад: рослина – її можна полити, взрихлити ґрунт, оприскати, перев’язати зламану пелюстку тощо.)
Творча вправа «Прикрашаємо кактус»
Вихователь виставляє макет кактуса. Дітям пропонується прикрасити його красивими квітами. Квіточка – це якась гарна риса характеру дитини. Кожна нова риса дарує кактусу квітку. Кактус «розквітає» від гарних якостей дітей.
Творча вправа «Знаходимо хороше»
Попросити дітей уявити, що добра фея зачарувала їхні очі, і вони стали бачити тільки хороше. Дитина розповідає, що вона бачить хороше вдома, в дитячому садку, в тих людях, які поряд.
Творчі вправи «Складання зображень об’єктів»
– Використовуючи геометричні фігури викласти обличчя людини; фігуру хлопчика і дівчинки; казкового будиночку; тварину; дерева тощо.
«Незакінчений малюнок»
Завдання: Подумати, на що схожа картинки і домалювати їх.
«Доповни зображення»
Завдання: Подивитися на великі малюнки і підібрати до кожного деталь, яка дозволить відновити візерунок.
«Незакінчений малюнок»
Завдання: Назвати предмети, які зображені на кожному з трьох малюнків.
«Використання предметів»
Завдання: Перерахувати всі можливі випадки використання даного предмету.
Завдання: Намалювати портрет своєї матусі у красивій рамці.
Завдання: Намалювати незвичайну коляску для молодшого братика або сестрички.
Завдання: Подарувати будь-який предмет з зображенням сердечка, який хотів би кому-небудь намалювати, наприклад, мамі або бабусі.
Завдання: Намалювати карту дороги, по якій Котик біг спасати Півника.
Завдання: Зібрати картинку спочатку за зразком, а потім без нього (одна із картинок ціла, а інша розрізана на частини).
Гра «Відгадай, хто я?»
Хід гри: Дорослий або хтось із дітей жестами, мімікою, звуками зображує якийсь предмет. Наприклад, потяг. Завдання: відгадати, що за предмет. Як здогадався?
Гра «Відгадай, хто я?»
Хід гри: Дорослий або хтось із дітей жестами, мімікою, звуками зображує якусь тварину. Наприклад, собаку. Завдання: Відгадати, яка тварина була зображена. Розповісти, як здогадався?
Гра «Відгадай, хто я?»
Хід гри: Дорослий або хтось із дітей жестами, мімікою, звуками зображує кішку. Завдання: Відгадати, яка тварина була зображена. Розповісти, як здогадався?
Гра «Відгадай, хто я?»
Хід гри: Дорослий або хтось із дітей жестами, мімікою, звуками зображує Діда Мороза.
Завдання: Відгадати, хто був зображений. Розповісти, як здогадався?
Гра «Відгадай, хто я?»
Хід гри: Ведучій або хтось із дітей мімікою, жестами, звуками зображує кота.
Завдання: Відгадати, хто був зображений? Як здогадались?
Гра «Відгадай, хто я?»
Хід гри: Ведучій або хтось із дітей мімікою, жестами, звуками зображує півника.
Завдання: Відгадати, хто був зображений? Як здогадались?
Вправа «Відгадай, хто я?»
Завдання: Підібрати, чим більше значень до даного слова. Осінь (яка вона?)…
Завдання: Підібрати, чим більше значень до даного слова. Весна (яка вона?)…
Завдання: Підібрати, чим більше значень до даного слова. Дім (який він?)…
Завдання: Підібрати якомога більше значень до слова. Дерево (яке воно?)…
Завдання: Підібрати, як можна більше значень до даного слова. Квітка (яка вона?)…
Завдання: Підібрати якомога більше визначень до слова. Мама (яка вона?)…
Завдання: Підібрати якомога більше визначень до слова. Гра (яка вона?)…
Завдання: Підібрати якомога більше визначень до слова. Бабуся (яка вона?)…
Вправа «Уяви, ніби-то …»
Завдання: Уявити та зобразити, як одягають нитку в голку.
Завдання: Уявити та зобразити, як ви задмухуєте свічку на торті в день народження.
Завдання: Зобразити та озвучити годинник.
Завдання: Зобразити та озвучити годинник з зозулею.
Завдання: Зобразити та озвучити мотоцикл.
Завдання: Зобразити та озвучити чайник, що кипить.
Завдання: Зобразити та озвучити кавомолку.
Завдання: Зобразити перукаря, котрий стриже або робить зачіску.
Завдання: Зобразити зубного лікаря, котрий лікує або видаляє зуб.
Завдання: Зобразити хлопчика, що бігає з сачком за метеликом.
Завдання: Зобразити маленького рибака.
Завдання: Зобразити хірурга під час операції.
Завдання: Зобразити шофера, котрий ремонтує машину.
Завдання: Зобразити сердитого кота.
Завдання: Зобразити голодне порося.
Завдання: Зобразити гордовитого півня.
Завдання: Зобразити, як бігають коні, озвучити їх.
Завдання: Зобразити, як підкрадається кішка, передати її голос.
Завдання: Зобразити пінгвіна.
Завдання: Зобразити дівчинку з відкритою парасолькою при сильному вітрі.
Завдання: Зобразити, як скаче жабка, озвучити її.
Завдання: Зобразити віслюка та озвучити його.
Завдання: Зобразити хлопчика, котрому тиснуть черевички.
Завдання: Зобразити дівчинку, у котрої болить зуб.
Завдання: Зобразити песика, котрий служить, передати його голос.
Завдання: Показати, як стрибає зайчик.
Завдання: Зобразити бабусю, яка прогулюється по вулиці з песиком
Нові коментарі