Першою ознакою недорозвинення мови у дитини є уповільнений темп розвитку мовлення. Чим раніше батьки, лікар-педіатр, вихователь помітять у дитини симптоми недоліків мовлення, тим ефективнішою буде допомога.
Слід пам’ятати: дитина, що має проблеми, як ніхто, потребує емоційної підтримки і кваліфікованої допомоги.
Тому:
– не вважайте свою дитину хворою, неповноцінною, гіршою за інших дітей-однолітків;
– не карайте її, не насміхайтесь з неї і не дозволяйте принижувати її;
– не порівнюйте її з іншими дітьми, які добре розмовляють, читають, пишуть;
– вселяйте в неї віру, надію, що все буде гаразд;
– намагайтеся якомога раніше помітити і зрозуміти проблеми своєї дитини;
– якомога частіше кажіть дитині, що ви її любите і зробите все, щоб цей недолік ліквідувати;
– висловлюйтесь чітко і грамотно;
– не падайте духом, якщо швидких змін ви не помітите;
– вірте в свої сили і сили своєї дитини.
– завжди розмовляйте з дитиною чіткою правильною мовою;
– не сваріть дитину за неправильно вимовлене слово;
– організовуйте чіткий режим дня та занять;
– підтримуйте тісний зв’язок з логопедом, психологом, учителем;
– виконуйте всі інструкції, поради, які надає спеціаліст вашій дитині;
– використовуйте систему заохочень, підтримки і винагород;
– проводьте всією родиною якомога більше часу;
– перетворюйте заняття в гру;
– заохочуйте дитину до спілкування з однолітками;
– знайдіть шляхи і методи для допомоги своїй дитині.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ, у яких заїкуваті діти
– якщо ви помітили ознаки заїкування у дитини, необхідно звернутися до таких фахівців: невролога, логопеда, психолога;
– створіть в родині спокійну, доброзичливу атмосферу взаємної поваги та любові;
– організуйте правильний режим роботи та відпочинку;
– уникайте надто емоційних та фізичних навантажень (сварки близьких людей, заняття спортом та інше);
– слідкуйте за мовним диханням, щоб дитина вимовляла фразу на видосі і до кінця;
– при сильних судомах голосового апарату – розмовляйте з дитиною пошепки;
– використовуйте елементи музикотерапії (співи улюблених мелодій);
– обмежуйте перегляд телепередач та заняття за комп’ютером;
– суворо виконуйте всі інструкції та поради фахівців.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ, що виховують дітей з дизартрією
– проконсультуйтесь у невролога, психолога;
– відвідуйте заняття логопеда з метою опанування прийомів корекції в домашніх умовах;
– оволодійте елементарними прийомами по подоланню напруги мовленнєвої мускулатури;
– одночасно з логопедичною корекцією проходьте курс фізіотерапії, ЛФК, медикаментозне лікування за призначенням лікаря;
– корекційну роботу намагайтесь проводити в невимушеній обстановці та з елементами гри;
– використовуйте вірші–забавки, лічилки, скоромовки;
– не сваріть дитину за неправильно вимовлене слово;
– дотримуйтесь системності та послідовності в корекційній роботі.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ, що виховують дітей з ринолалією
– створіть в родині сприятливі умови для навчання та виховання;
– проконсультуйтесь у психолога (у разі потреби пройдіть курс психотерапії);
– підготуйте дитину до емоційних та душевних негараздів у спілкуванні з однолітками;
– не акцентуйте увагу дитини та оточуючих на дефекті;
– відвідуйте заняття логопеда з метою опанування прийомів корекції вдома;
– виконуйте дихальні вправи за рекомендацією логопеда;
– не перевантажуйте їх обсяг (не більше 2-х хвилин);
– без поради логопеда не використовуйте самостійно надувні іграшки, губні гармошки тощо (спричиняє головний біль, запаморочення);
– спонукайте дитину при вимові широко відкривати рот.
Пам’ятайте: мовлення – це основа людського розуму, завдяки якому ваша дитина стане впевненою, розумною та успішною!
Своєчасно і правильно розпочата корекційна робота – важлива умова успішного подолання мовленнєвих вад вашої дитини! Позитивні зміни залежать тільки від вас, ваших зусиль, терпіння та бажання!
Нові коментарі