Поради для батьків першокласників

Поради для батьків першокласників

Для підтримання пізнавальної активності:

  • заохочувати всі зусилля дитини, а саме її бажання пізнавати нове;
  • важливо відповідати на всі запитання дитини, займатися з нею тим, що їй подобається;
  • уникати стереотипів та шаблонів у роботі, розвивати творчість дитини. 

З метою запобігання формування негативного образу «Я» дитини бажано:

  • уникати негативних оцінок дитини;
  • порівнювати результати роботи дитини тільки з її власними досягненнями, а не з досягненнями інших дітей;
  • не смикати дитину щохвилини, не го­ворити їй тільки про її недоліки, не пригнічувати ініціативи дитини;
  • твердість лінії у вихованні досягається терпінням, відсутністю поспіху;
  • не плутати поняття «хороша» і «зручна» дитина;
  • кожна дитина у процесі виховання, спілкування з вихователем, учителем, батьками має почуватися захищеною.

Орієнтація на позитивний контакт із дитиною:

  • любити дітей;
  • знайти золоту середину між періодичними перебуваннями малюка наодинці з собою і спілкуванням з дорослими;
  • кожна дитина потребує любові й тепло­ти почуттів для повноцінного особистісного розвитку.

Орієнтація на індивідуальність дитини:

  • психологічне здоров’я дитини — її бажання бути «всім, чим вона може»;
  • розвиток свого потенціалу через само-актуалізацію, пошук правильного уявлення про саму себе. Уникайте авторитарного стилю у вихованні дітей! Уникайте прямого тиску на дитину.

Вступ до школи – новий момент в житті маленької особистості. Це зустріч з новим світом – загадковим, бажаним, цікавим і водночас, дуже непростим. Через це не дають спокою батькам нескінченні питання: що необхідно знати дитині, як готуватися, що означає «готова до навчання дитина»?

Часто батьки вважають основними показниками готовності до школи знайомство дитини з літерами, вміння читати, рахувати, знання віршів та пісень. Однак дослідження показують, що це мало впливає на успішність навчання. Відсутність цих умінь не потребує спеціальної індивідуальної роботи з дитиною, оскільки їх формування передбачається існуючою програмою та методикою навчання. Проте важливо щоб у дитини дошкільного віку була сформована психологічна готовність до шкільного навчання, яка є обов’язковою передумовою успішного початку навчання та визначає найбільш сприятливий варіант розвитку дитини.

Що необхідно знати майбутньому першокласнику:

— Своє прізвище, ім’я, по-батькові, вік, домашню адресу, місто, країну, в якій живе.

— Прізвище, ім’я, по батькові, професії батьків.

— Лічбу, математичні цифри і знаки, операції з числами (складання, віднімання, порівняння, задачі).

— Голосні, приголосні звуки, розподіл слів на склади, речення — на слова).

— Пори року (послідовність, місяці, календар), явища природи.

— Свійських тварин та їхніх дитинчат, тварин теплих країн; зимуючих, перелітних птахів.

— Види транспорту за способом пересування та призначенням.

— Одяг, взуття за призначенням.

— Фрукти, овочі, ягоди.

— Народні казки, вірші.

Підготувати дитину до школи означає:

— Потурбуватися про її фізичне здоров’я;

— Збагатити життєвий досвід;

— Закріпити побутові навички;

— Розвивати правильне мовлення;

— Навчити спостерігати, думати, аналізувати, збирати інформацію, знаходити відповіді, осмислювати побачене і почуте;

— Вчити поважати думку іншого;

— Виховувати позитивне ставлення до себе, своєї зовнішності, поведінки, досягнень, уміння бачити свої недоліки й виправляти їх, відстоювати свої інтереси;

— Перевірити психологічну готовність до навчання у школі;

— Поступово формувати зацікавленість до навчання і позитивне відношення  до школи в цілому.

Залишити відповідь

Ви можете використовувати ці HTML теги і атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.