Старший дошкільник

 

Фізичний розвиток:

  • у своїх діях керується всіма органами чуттів;
  • вправний, витривалий, енергійний у повсякденній діяльності; бере активну участь у різноманітних іграх, вправах, заняттях;
  • дотримується основних правил особистого догляду, володіє навичками підтримання здоров’я та гігієни; орієнтується в ознаках здоров’я та хвороби;
  • дотримується основних правил культури споживання різноманітних продуктів;
  • знає про існування небезпечних об’єктів і предметів, розуміє правила безпечної поведінки, дотримується їх у реальному житті;
  • диференціює особливості дівчинки і хлопчика, дотримується правил статево рольової поведінки; знає, що! стать не змінюється з віком, має уявлення про призначення чоловіків і жінок;
  • належним чином застосовує різні технології у фізичній та предметно-практичній діяльності, володіє конструктивними вміннями й навичками.

Емоційний розвиток:

  • переважають оптимістичне самопочуття, гарний настрій орієнтується в основних емоціях, називає кожну словами; розуміє свій емоційний стан та стан людей, що навколо;
  • адекватно реагує на різні життєві події, ситуації;
  • усвідомлює, може пояснити словами, що спричинює ту чи іншу емоцію;
  • знає, якою мімікою передається кожна з основних емоцій;
  • вміє стримувати негативні емоції, регулювати свої почуття;
  • знає, як позитивні і негативні переживання впливають на стан і настрій людей;
  • сприйнятлива до переживань інших, емпатійна; вносить корективи у власну поведінку відповідно до на строю оточення, намагається бути емоційно суголосною іншим.

Соціальний розвиток:

  • швидко звикає до нових умов життя; добре орієнтується в новому середовищі, пристосовується до його вимог, конструктивно впливає на інших;
  • довіряє знайомим дорослим, вільно з ними спілкується, розраховує на них;
  • у разі потреби звертається до дорослого по допомогу;
  • налагоджує дружні стосунки з приємними однолітками;
  • намагається визначити свій статус у колі значущих ровесників, заявляє про свої можливості, демонструє вміння;
  • узгоджує свої дії з партнерами по спільній діяльності, вміє домовлятися, укладати угоди, виходити з конфлікту з найменшими затратами зусиль; поводиться миролюбно;
  • поводиться відповідально, може обґрунтувати свої рішення та вчинки;
  • знає межі соціально схвалюваної, прийнятної та неприйнятної поведінки;
  • виважено ставиться до контактів з незнайомими людьми та їхніх пропозицій, утримується від спілкування з “чужими” без дозволу рідних та близьких.

Моральний розвиток:

  • знає головні правила моральної поведінки, намагається дотримуватись їх у своїй діяльності;
  • диференціює поняття “добро” і “зло”, може дати оцінки відповідним вчинкам (своїм та інших людей);
  • толерантна щодо інакшості, визнає та поважає схожі та відмінні риси людей;
  • поводиться чесно і правдиво щодо інших;
  • ініціює допомогу та підтримку всім, хто цього потребує; намагається захистити менших, слабших за себе;
  • поводиться безкорисливо, не розраховує на схвалення морального вчинку авторитетними людьми;
  • виявляє турботу про інших, прагне бути їм корисною; І намагається втішити, заспокоїти;
  • вчиняє справедливо, совісно не лише в присутності дорослих, а й за відсутності контролю з їхнього боку;
  • схильна до само покладання відповідальності за когось/щось;
  • намагається утриматися від ревнощів, мстивості, жадібності, заздрощів, зловтіхи, прагнення домінувати над кимось.

Розвиток довільної поведінки:

  • орієнтується на правилодоцільну поведінку, впорядковує простір навколо себе;
  • формулює мету своєї діяльності, передбачає майбутній результат, планує свої дії;
  • доводить розпочате до кінця, виконує дану іншим обіцянку;
  • мобілізується на долання труднощів, звертається по допомогу лише в разі об’єктивної необхідності;
  • контролює проміжні результати своєї діяльності, вносить у них корективи, виправляє помилки, без спонукань ззовні може, якщо треба, переробити зроблене, поліпшити свій результат;
  • протягом певного часу може організувати себе та однолітків;
  • утримується від небажаних висловлювань та вчинків;
  • характеризується вольовими рисами характеру — самостійністю, наполегливістю, цілеспрямованістю, ви­тримкою, сміливістю.

Розвиток пізнавальної активності та основ логіки:

  • цікавиться новим, активно вивчає навколишній світ та самого себе; виявляє допитливість;
  • ставить дорослим багато запитань; на деякі з них намагається знайти відповіді самостійно; прагне дістати відповідь на кожне запитання;
  • уміло використовує набуті знання для отримання нових;
  • знаходить нове у знайомому та знайоме в новому;
  • порівнює, зіставляє, аналізує, узагальнює, виробляє власні судження;
  • знаходить кілька варіантів розв’язання проблеми;
  • диференціює реальне та фантастичне;
  • розмірковує над глобальними проблемами — сенсом життя людини, народженням, смертю, причинами війн, природними катаклізмами тощо;
  • збирає інформацію через спостереження, практичні спроби і помилки;
  • пов’язує свої знання з реальними життєвими ситуаціями, апробує їх.

Розвиток математичних умінь:

  • знає основні числа, здійснює розрахунки, розв’язує нескладні арифметичні задачі;
  • здійснює серіацію за величиною, масою, об’ємом, розташуванням у просторі, перебігом подій у часі;
  • класифікує геометричні фігури, предмети та їх сукупності за якісними ознаками та кількістю;
  • вимірює кількість, довжину, ширину, висоту, об’єм, масу, час;
  • виявляє інтерес до математичної діяльності;
  • знає співвідношення між одиницями часу, вміє визначати час за годинником;
  • прагне самостійно знаходити розв’язання математичних задач.

Креативний розвиток:

  • через творче досягнення самовиражається, актуалізує свої здібності;
  • генерує оригінальні ідеї, самостійно висуває різноманітні гіпотези; намагається відійти від запропонованого шаблона;
  • вирізняється гнучкістю та швидкістю мислення, кмітливістю, дотепністю, розсудливістю; 
  • конструктивно діє у невизначених ситуаціях, не губиться в разі дефіциту інформації, знаходить оригі­нальні способи розв’язання проблеми;
  • характеризується творчою продуктивністю, схильністю реалізувати задумане;
  • підходить до проблеми з різних точок зору, легко переключається з одного класу об’єктів на інший; швидко вдається до аналогій, порівнянь, протиставлень, асоціативних зв’язків; користується різними доказами;
  • виявляє інтерес до парадоксів, має розвинене почуття гумору, схильна до сумнівів; вміє дивуватися;
  • здатність бачити істотне, відокремлювати головне від другорядного, сприймати все комплексно;
  • здатна прогнозувати, випереджати, передбачати;
  • вирізняється метафоричністю, багатством уяви, вмінням бачити складне у простому, у складному — просте.

Мовленнєвий розвиток:

  • характеризується правильною звуковимовою;
  • розуміє значення мовлення для людини;
  • використовує мову в різних цілях;
  • ефективно спілкується рідною мовою; дістає задоволення від читання (дорослим та власного);
  • знає абетку рідної мови;
  • усвідомлює, що надрукований та написаний тексти використовують з різною метою;
  • розрізняє рідну й чужу мови; виявляє до останньої інтерес;
  • рука готова до письма;
  • має збалансований словниковий запас з кожної сфери життєдіяльності;
  • розмовляє грамотно, вживає прості й складні речення.

Художньо-естетичний розвиток:

  • використовує мистецтво для вираження своїх знань, думок, почуттів, ставлень;
  • розуміє та схвально ставиться до різних видів мистецтва;
  • володіє художніми навичками та певними техніками;
  • має елементарні особисті естетичні критерії;
  • сформовані зачатки художнього смаку: має свої літературні, музичні, образотворчі уподобання;
  • розуміє, що мистецтво відображає культуру народу; ,
  • обізнаний з рідною культурою, шанує традиції своєї родини та країни, виявляє інтерес до культури інших народів України та світу;
  • охоче слухає музику, співає, музикує, танцює, декламує, малює, конструює тощо;
  • розрізняє “красиве” і “потворне”, емоційно відгукується на нього, передає враження кольором, лінією, композицією тощо.

Екологічний розвиток:

  • емоційно реагує на красу природи, усвідомлює важливість бережливого ставлення до неї, позитивні та негативні впливи людини на природу;
  • має уявлення про відмінності природи різних регіонів України та світу;
  • знає ознаки й характерні властивості компонентів природи (піску, води, грунту, снігу, каміння);
  • розрізняє контрастні   стани   погоди,   розуміє   причинно-наслідкові   зв’язки   між   станом   погоди   й поведінкою людей;
  • визначає і називає характерні ознаки рослин, знає, як їх доглядати, дотримується правил безпечного спілкування з рослинами;
  • знає свійських і диких тварин, їхні характерні ознаки, дії, місце проживання; має досвід догляду за свійськими тваринами, дотримується правил безпечного поводження з ними;
  • усвідомлює, що сміття забруднює природне довкілля; володіє навичками дбайливого ставлення до нього;
  • розуміє відповідальність людей та власну за стан природного довкілля.

Розвиток позитивного ставлення до себе:

  • виявляє інтерес до свого тіла, зовнішності, внутрішнього життя, досягнень, якостей;
  • орієнтується в своїх чеснотах і вадах; може назвати їх словами;
  • прагне заявити про себе, демонструє свої здібності та вміння, домагається їх визнання значущими іншими;
  • володіє досвідом самореалізації в різних сферах життєдіяльності;
  • сформований позитивний образ “Я”, реалістична самооцінка;
  • відстоює власну гідність, не погоджується з несправедливими оцінками, чинить опір приниженню та обмеженню прав; ,
  • сформовані зачатки рефлексії: усвідомлює, як її особливості сприймають значущі люди, намагається буду­вати свою поведінку з урахуванням їхніх реакцій;
  • упевнена в своїх можливостях, довіряє собі;
  • протягом певного часу охоче себе займає, грає на самоті;
  • знає, цінує та підтримує свої індивідуальні особливості, несхожість на інших.

Розвиток ігрових умінь:

  • виявляє інтерес до сюжетно-рольової гри, радіє можливості грати;
  • зацікавлено ставиться до ігрового сюжету, його наближеності до реального життя; може вносити новизну, доцільні зміни;
  • уміє виконувати головні й другорядні ролі, командувати й підкорятися; передає основні особливості кожної ролі, добре її типізує та індивідуалізує;
  • узгоджує виконання ролі з іншими учасниками гри;
  • приймає ігрові правила, дотримується їх;
  • уміло використовує в грі іграшки, атрибути, матеріали; проявляє винахідливість і дотепність;
  • радіє спілкуванню з товаришами, охоче з ними грає.

Розвиток загально-навчальних умінь:

  • сформовані організаційні вміння та навички;
  • володіє раціональними способами організації учбової діяльності;
  • розвинуті загально-пізнавальні вміння:  спостерігати, розмірковувати,  запам’ятовувати,  відтворювати матеріал, вносити в нього елементи новизни;
  • володіє загально-мовленнєвими вміннями та навичками, культурою слухання й мовлення;
  • наявні контрольно-оцінні вміння, володіє способами перевірки та самоперевірки, оцінювання якісно-кіль­кісних характеристик результату та вкладених в їх досягнення особистих зусиль.

Залишити відповідь

Ви можете використовувати ці HTML теги і атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.