Фізичний розвиток:
- у своїх діях керується всіма органами чуттів;
- вправний, витривалий, енергійний у повсякденній діяльності; бере активну участь у різноманітних іграх, вправах, заняттях;
- дотримується основних правил особистого догляду, володіє навичками підтримання здоров’я та гігієни; орієнтується в ознаках здоров’я та хвороби;
- дотримується основних правил культури споживання різноманітних продуктів;
- знає про існування небезпечних об’єктів і предметів, розуміє правила безпечної поведінки, дотримується їх у реальному житті;
- диференціює особливості дівчинки і хлопчика, дотримується правил статево рольової поведінки; знає, що! стать не змінюється з віком, має уявлення про призначення чоловіків і жінок;
- належним чином застосовує різні технології у фізичній та предметно-практичній діяльності, володіє конструктивними вміннями й навичками.
Емоційний розвиток:
- переважають оптимістичне самопочуття, гарний настрій орієнтується в основних емоціях, називає кожну словами; розуміє свій емоційний стан та стан людей, що навколо;
- адекватно реагує на різні життєві події, ситуації;
- усвідомлює, може пояснити словами, що спричинює ту чи іншу емоцію;
- знає, якою мімікою передається кожна з основних емоцій;
- вміє стримувати негативні емоції, регулювати свої почуття;
- знає, як позитивні і негативні переживання впливають на стан і настрій людей;
- сприйнятлива до переживань інших, емпатійна; вносить корективи у власну поведінку відповідно до на строю оточення, намагається бути емоційно суголосною іншим.
Соціальний розвиток:
- швидко звикає до нових умов життя; добре орієнтується в новому середовищі, пристосовується до його вимог, конструктивно впливає на інших;
- довіряє знайомим дорослим, вільно з ними спілкується, розраховує на них;
- у разі потреби звертається до дорослого по допомогу;
- налагоджує дружні стосунки з приємними однолітками;
- намагається визначити свій статус у колі значущих ровесників, заявляє про свої можливості, демонструє вміння;
- узгоджує свої дії з партнерами по спільній діяльності, вміє домовлятися, укладати угоди, виходити з конфлікту з найменшими затратами зусиль; поводиться миролюбно;
- поводиться відповідально, може обґрунтувати свої рішення та вчинки;
- знає межі соціально схвалюваної, прийнятної та неприйнятної поведінки;
- виважено ставиться до контактів з незнайомими людьми та їхніх пропозицій, утримується від спілкування з “чужими” без дозволу рідних та близьких.
Моральний розвиток:
- знає головні правила моральної поведінки, намагається дотримуватись їх у своїй діяльності;
- диференціює поняття “добро” і “зло”, може дати оцінки відповідним вчинкам (своїм та інших людей);
- толерантна щодо інакшості, визнає та поважає схожі та відмінні риси людей;
- поводиться чесно і правдиво щодо інших;
- ініціює допомогу та підтримку всім, хто цього потребує; намагається захистити менших, слабших за себе;
- поводиться безкорисливо, не розраховує на схвалення морального вчинку авторитетними людьми;
- виявляє турботу про інших, прагне бути їм корисною; І намагається втішити, заспокоїти;
- вчиняє справедливо, совісно не лише в присутності дорослих, а й за відсутності контролю з їхнього боку;
- схильна до само покладання відповідальності за когось/щось;
- намагається утриматися від ревнощів, мстивості, жадібності, заздрощів, зловтіхи, прагнення домінувати над кимось.
Розвиток довільної поведінки:
- орієнтується на правилодоцільну поведінку, впорядковує простір навколо себе;
- формулює мету своєї діяльності, передбачає майбутній результат, планує свої дії;
- доводить розпочате до кінця, виконує дану іншим обіцянку;
- мобілізується на долання труднощів, звертається по допомогу лише в разі об’єктивної необхідності;
- контролює проміжні результати своєї діяльності, вносить у них корективи, виправляє помилки, без спонукань ззовні може, якщо треба, переробити зроблене, поліпшити свій результат;
- протягом певного часу може організувати себе та однолітків;
- утримується від небажаних висловлювань та вчинків;
- характеризується вольовими рисами характеру — самостійністю, наполегливістю, цілеспрямованістю, витримкою, сміливістю.
Розвиток пізнавальної активності та основ логіки:
- цікавиться новим, активно вивчає навколишній світ та самого себе; виявляє допитливість;
- ставить дорослим багато запитань; на деякі з них намагається знайти відповіді самостійно; прагне дістати відповідь на кожне запитання;
- уміло використовує набуті знання для отримання нових;
- знаходить нове у знайомому та знайоме в новому;
- порівнює, зіставляє, аналізує, узагальнює, виробляє власні судження;
- знаходить кілька варіантів розв’язання проблеми;
- диференціює реальне та фантастичне;
- розмірковує над глобальними проблемами — сенсом життя людини, народженням, смертю, причинами війн, природними катаклізмами тощо;
- збирає інформацію через спостереження, практичні спроби і помилки;
- пов’язує свої знання з реальними життєвими ситуаціями, апробує їх.
Розвиток математичних умінь:
- знає основні числа, здійснює розрахунки, розв’язує нескладні арифметичні задачі;
- здійснює серіацію за величиною, масою, об’ємом, розташуванням у просторі, перебігом подій у часі;
- класифікує геометричні фігури, предмети та їх сукупності за якісними ознаками та кількістю;
- вимірює кількість, довжину, ширину, висоту, об’єм, масу, час;
- виявляє інтерес до математичної діяльності;
- знає співвідношення між одиницями часу, вміє визначати час за годинником;
- прагне самостійно знаходити розв’язання математичних задач.
Креативний розвиток:
- через творче досягнення самовиражається, актуалізує свої здібності;
- генерує оригінальні ідеї, самостійно висуває різноманітні гіпотези; намагається відійти від запропонованого шаблона;
- вирізняється гнучкістю та швидкістю мислення, кмітливістю, дотепністю, розсудливістю;
- конструктивно діє у невизначених ситуаціях, не губиться в разі дефіциту інформації, знаходить оригінальні способи розв’язання проблеми;
- характеризується творчою продуктивністю, схильністю реалізувати задумане;
- підходить до проблеми з різних точок зору, легко переключається з одного класу об’єктів на інший; швидко вдається до аналогій, порівнянь, протиставлень, асоціативних зв’язків; користується різними доказами;
- виявляє інтерес до парадоксів, має розвинене почуття гумору, схильна до сумнівів; вміє дивуватися;
- здатність бачити істотне, відокремлювати головне від другорядного, сприймати все комплексно;
- здатна прогнозувати, випереджати, передбачати;
- вирізняється метафоричністю, багатством уяви, вмінням бачити складне у простому, у складному — просте.
Мовленнєвий розвиток:
- характеризується правильною звуковимовою;
- розуміє значення мовлення для людини;
- використовує мову в різних цілях;
- ефективно спілкується рідною мовою; дістає задоволення від читання (дорослим та власного);
- знає абетку рідної мови;
- усвідомлює, що надрукований та написаний тексти використовують з різною метою;
- розрізняє рідну й чужу мови; виявляє до останньої інтерес;
- рука готова до письма;
- має збалансований словниковий запас з кожної сфери життєдіяльності;
- розмовляє грамотно, вживає прості й складні речення.
Художньо-естетичний розвиток:
- використовує мистецтво для вираження своїх знань, думок, почуттів, ставлень;
- розуміє та схвально ставиться до різних видів мистецтва;
- володіє художніми навичками та певними техніками;
- має елементарні особисті естетичні критерії;
- сформовані зачатки художнього смаку: має свої літературні, музичні, образотворчі уподобання;
- розуміє, що мистецтво відображає культуру народу; ,
- обізнаний з рідною культурою, шанує традиції своєї родини та країни, виявляє інтерес до культури інших народів України та світу;
- охоче слухає музику, співає, музикує, танцює, декламує, малює, конструює тощо;
- розрізняє “красиве” і “потворне”, емоційно відгукується на нього, передає враження кольором, лінією, композицією тощо.
Екологічний розвиток:
- емоційно реагує на красу природи, усвідомлює важливість бережливого ставлення до неї, позитивні та негативні впливи людини на природу;
- має уявлення про відмінності природи різних регіонів України та світу;
- знає ознаки й характерні властивості компонентів природи (піску, води, грунту, снігу, каміння);
- розрізняє контрастні стани погоди, розуміє причинно-наслідкові зв’язки між станом погоди й поведінкою людей;
- визначає і називає характерні ознаки рослин, знає, як їх доглядати, дотримується правил безпечного спілкування з рослинами;
- знає свійських і диких тварин, їхні характерні ознаки, дії, місце проживання; має досвід догляду за свійськими тваринами, дотримується правил безпечного поводження з ними;
- усвідомлює, що сміття забруднює природне довкілля; володіє навичками дбайливого ставлення до нього;
- розуміє відповідальність людей та власну за стан природного довкілля.
Розвиток позитивного ставлення до себе:
- виявляє інтерес до свого тіла, зовнішності, внутрішнього життя, досягнень, якостей;
- орієнтується в своїх чеснотах і вадах; може назвати їх словами;
- прагне заявити про себе, демонструє свої здібності та вміння, домагається їх визнання значущими іншими;
- володіє досвідом самореалізації в різних сферах життєдіяльності;
- сформований позитивний образ “Я”, реалістична самооцінка;
- відстоює власну гідність, не погоджується з несправедливими оцінками, чинить опір приниженню та обмеженню прав; ,
- сформовані зачатки рефлексії: усвідомлює, як її особливості сприймають значущі люди, намагається будувати свою поведінку з урахуванням їхніх реакцій;
- упевнена в своїх можливостях, довіряє собі;
- протягом певного часу охоче себе займає, грає на самоті;
- знає, цінує та підтримує свої індивідуальні особливості, несхожість на інших.
Розвиток ігрових умінь:
- виявляє інтерес до сюжетно-рольової гри, радіє можливості грати;
- зацікавлено ставиться до ігрового сюжету, його наближеності до реального життя; може вносити новизну, доцільні зміни;
- уміє виконувати головні й другорядні ролі, командувати й підкорятися; передає основні особливості кожної ролі, добре її типізує та індивідуалізує;
- узгоджує виконання ролі з іншими учасниками гри;
- приймає ігрові правила, дотримується їх;
- уміло використовує в грі іграшки, атрибути, матеріали; проявляє винахідливість і дотепність;
- радіє спілкуванню з товаришами, охоче з ними грає.
Розвиток загально-навчальних умінь:
- сформовані організаційні вміння та навички;
- володіє раціональними способами організації учбової діяльності;
- розвинуті загально-пізнавальні вміння: спостерігати, розмірковувати, запам’ятовувати, відтворювати матеріал, вносити в нього елементи новизни;
- володіє загально-мовленнєвими вміннями та навичками, культурою слухання й мовлення;
- наявні контрольно-оцінні вміння, володіє способами перевірки та самоперевірки, оцінювання якісно-кількісних характеристик результату та вкладених в їх досягнення особистих зусиль.
Нові коментарі