Мета: сприяти виявленню пізнавальної потреби творчого інтересу. Розвиток оригінальності швидкості та гнучкості мислення.
- Бліц – опитування «А я думаю…»
- Що спонукає вихователя творити?
- Які риси притаманні творчому педагогу?
- Як впливає творча діяльність вихователя на творчість дітей?
- Чи можливе творче зростання педагога без постійного розвитку загальної культури особистості?
- Педагогічна творчість – це право чи обов’язок вихователя?
Висновок: творчість – це діяльність яка породжує дещо якісне нове, що відрізняється неповторністю, оригінальністю.
- Гра «Кути»
Завдання: учасники педради поділяються на 3 групи. У кожному кутку приміщення розміщено мольберт із ватманом і маркери різного кольору. Кожна група отримує маркер одного кольору та завдання (на виконання – 3 хв.)
- 1-й групі – написати основні риси творчого вихователя;
- 2-й групі – поміркувати, що заважає педагогу творити;
- 3-й групі – навести приклади творчості в роботі.
За сигналом групи по колу переходять до іншого кутка, ознайомлюються з думкою попередньої групи, маркером свого кольору дописують думку щодо нового питання. Так відбуваються доти, доки групи не повернеться до свого кутка.
Висновок: творчість у педагогічній науці та практиці – це:
* ефективне використання вже створеного кимось досвіду в нових умовах;
* уміння розвивати ідею, реалізовувати її в конкретних умовах.
- Робота з картками «Так» і «Ні»
Вихователям пропонується набір карток, на яких написано думки щодо прав дитини на творчість та неприпустимі дії педагогів у роботі із творчими, здібними дошкільнятами. Групі треба ці карточки приклеїти у відповідне місце на ватмані «Творча дитина».
Картка 1 – право дитини на активність.
Картка 2 – жорстке управління дитячою діяльністю.
Картка 3 – право дитини на самотність.
Картка 4 – право дитини на ініціативу у виборі діяльності, способів дій, інструментарію, партнерів.
Картка 5 – безальтернативне управління творчою діяльністю.
Картка 6 – нав’язування регламентованих норм, зразків, шаблонів та власного бачення.
Картка 7 – право дитини на особисту точку зору.
Картка 8 – гіперопіка дитини.
Ключ для перевірки: «Так» – 1, 3, 4, 7. «Ні» – 2, 5, 6, 8.
- Вправа «Автомийка»
Мета: викликати позитивні емоційні переживання; звільнення від напруження, скутості.
- Вправа «Апельсин»
(Учасники кидають одне одному «апельсин» (м’яч), називаючи при цьому властивості апельсина не повторюючись).
- Вправа «Мозковий штурм»
Учасники діляться на групи, завдання полягає у вирішенні проблеми, яку вони повинні обміркувати та згенерувати якомога більше альтернативних способів її виріщення, потім презентувати свою ідею.
(Завдання: стоячи за накресленим на підлозі колі (діаметром 2.5 м) дістати ємкість з водою з центра кола за допомогою запропонованих предметів: скріпки, резиночки, клубок ниток, ножиці, 2 палиці, ключі)
- Вправа «Колаж»
Кожна підгрупа отримує набір карток з зображеннями. Під час виконання завдання потрібно знайти зв’язки між предметами, які зображені, спробувати написати вірш, казку, оповідання.
- Вправа «Коло вражень»
Мета: зворотній зв’язок, завершення заняття.
Процедура проведення: всі учасники сідають у коло, кожен по черзі висловлює свої враження, зауваження та пропозиції.
Нові коментарі