ТРЕНІНГ «СВІТ ТВОРЧОСТІ НАВКОЛО МЕНЕ»

Мета: сприяти виявленню пізнавальної потреби  творчого інтересу. Розвиток оригінальності швидкості та гнучкості мислення.

  1. Бліц – опитування «А я думаю…»
  • Що спонукає вихователя творити?
  • Які риси притаманні творчому педагогу?
  • Як впливає творча діяльність вихователя на творчість дітей?
  • Чи можливе творче зростання педагога без постійного розвитку загальної культури особистості?
  • Педагогічна творчість – це право чи обов’язок вихователя?

Висновок: творчість – це діяльність яка породжує дещо якісне нове, що відрізняється неповторністю, оригінальністю.

  1. Гра «Кути»

Завдання:  учасники педради поділяються на 3 групи. У кожному кутку приміщення розміщено мольберт із ватманом і маркери різного кольору. Кожна група отримує маркер одного кольору та завдання (на виконання – 3 хв.)

  • 1-й групі – написати основні риси творчого вихователя;
  • 2-й групі – поміркувати, що заважає педагогу творити;
  • 3-й групі – навести приклади творчості в роботі.

За сигналом групи по колу переходять до іншого кутка, ознайомлюються з думкою попередньої групи, маркером свого кольору дописують думку щодо нового питання. Так відбуваються доти, доки групи не повернеться до свого кутка.

Висновок: творчість  у педагогічній науці та практиці – це:

* ефективне використання вже створеного кимось досвіду в нових умовах;

* уміння розвивати ідею, реалізовувати її в конкретних умовах.

  1. Робота з картками «Так» і «Ні»

Вихователям  пропонується набір карток, на яких написано думки щодо прав дитини на творчість та неприпустимі дії педагогів у роботі із творчими, здібними дошкільнятами. Групі треба ці карточки приклеїти у відповідне місце на ватмані «Творча дитина».

Картка 1 – право дитини на активність.

Картка 2 – жорстке управління дитячою діяльністю.

Картка 3 – право дитини на самотність.

Картка 4 – право дитини на ініціативу у виборі діяльності, способів дій, інструментарію,  партнерів.

Картка 5 – безальтернативне управління творчою діяльністю.

Картка 6 – нав’язування регламентованих норм, зразків, шаблонів та власного бачення.

Картка 7 – право дитини на особисту точку зору.

Картка 8 – гіперопіка дитини.

Ключ для перевірки: «Так»  – 1, 3, 4, 7. «Ні» – 2, 5, 6, 8.

  1. Вправа «Автомийка»

Мета: викликати позитивні емоційні переживання; звільнення від напруження, скутості.

  1. Вправа «Апельсин»

(Учасники кидають одне одному «апельсин» (м’яч), називаючи при цьому властивості апельсина не повторюючись).

  1. Вправа «Мозковий штурм»

Учасники діляться на групи, завдання полягає у вирішенні проблеми, яку вони повинні обміркувати та згенерувати якомога більше альтернативних способів її виріщення, потім презентувати свою ідею.

(Завдання: стоячи за накресленим на підлозі колі (діаметром 2.5 м) дістати ємкість з водою з центра кола  за допомогою запропонованих предметів: скріпки, резиночки, клубок ниток, ножиці, 2 палиці, ключі)

  1. Вправа «Колаж»

Кожна підгрупа отримує набір карток з зображеннями. Під час виконання завдання потрібно знайти зв’язки між предметами, які зображені, спробувати написати вірш, казку, оповідання.

  1. Вправа «Коло вражень»

Мета: зворотній зв’язок, завершення заняття.

Процедура  проведення: всі учасники сідають у коло, кожен по черзі висловлює свої враження, зауваження та пропозиції.

Залишити відповідь

Ви можете використовувати ці HTML теги і атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.