Мета та завдання: сприяти мотивації вихователів до самовдосконалення власної педагогічної діяльності та самопізнання у різних сферах життя; активізувати увагу педагогів на ефективності методу інтерактивної взаємодії; створення сприятливого мікроклімату в педагогічному колективі.
Хід
Вступ
Сьогодення ставить нові вимоги до дошкільної освіти й до кожного вихователя. Педагоги мають бути творчими особистостями, новаторами ідей, постійно підвищувати свою професійну майстерність. У справі виховання педагог припускає, що вони знаходяться за межами самої людини. Сьогодні ми з вами поговоримо про те, що і загальнолюдські цінності, й педагогічна майстерність, і професійні переваги органічно притаманні природі педагогічної праці й потенційно присутні в кожному з нас. Слід лише дозволити з’явитися тому, що вже чекає свого вивільнення.
- «Очікування» – відкритий мікрофон
Педагогам пропонується закінчити речення: «Від сьогоднішнього заняття я очікую…»
…
Педагогічна праця – це єдність трьох чинників – педагогічної діяльності, педагогічного спілкування й особистості вихователя.
- «Вихователь реальний – вихователь ідеальний» – мозковий штурм
Педагогам пропонується назвати складові педагогічної майстерності, доповнюючи схему.
Особистість вихователя
професіоналізм
щирість
емпатія
відвертість
тактовність
співпраця
діалог
ерудиція
загальна культура
……………………………………………………………………………………..
- знання педагогіки і вікової психології
- педагогічна тактовність
- любов до дітей
- культура мовлення
- індивідуальний підхід до дітей
- безперервна робота над собою…
Наявність загальнолюдських якостей:
- доброта, гуманізм, терпимість, співчуття, оптимізм, ерудованість, володіння сучасними педагогічним технологіями, творчість, комунікабельність тощо.
- Вправа «Хто я?»
Учасникам на аркушах пропонується написати три свої риси, які є ознакою професійних переваг (кожен про себе, листочки підписуються). Психолог збирає аркуші, зачитує по одному. Педагоги мають відгадати, кому з колег належать ці вислови.
Підсумок: що нас об’єднує? …
- Тест «Досвідченого педагога»
Інструкція: Виберіть, які з народних прислів’їв, на ваш погляд, найбільш відповідають уявленням про вашу діяльність:
1. Педагог дитячого садка – це .
а) добра конячка усе повезе
б) без матки – бджілки – пропащі дітки
в) під трубами повиті, під шоломом викохані, кінцем списа вигодувані.
2.Педагогічний колектив – це …
а) у світі, як у морі
б) в однієї ягнички – сім пастухів
в) склеєний посуд два століття живе
3. Навчати дітей означає …
а) що посієш, те й пожнеш
б) була б нитка, дійдемо й до клубка
в) у дорогу йти – п’ятеро постолів сплести
4. Виховувати дітей означає …
а) служив сім років, вислужив сім рік, та й тих немає.
б) перемелеться – борошно буде
в) наказом воєвода сильний
5. Розвивати дітей – означає …
а) цей день не без завтра
б) високо літаєш, та низько сідаєш
в) палка в два кінці
6. Робота з батьками – це …
а) папір не купила, лист домашній
б) у добру годину мовити, в лиху промовчати
в) способом німого ходимося
Ключ до тесту
Якщо у вас переважають відповіді:
типу А – ви більше орієнтовані на виконання викладацької, корекційно-розвивальної й культосвітньої функції педагога. Отже, можна говорити про те, що ви вже маєте власний, індивідуальний стиль психолого-педагогічної діяльності і правильно вибрати собі професію.
типу Б – у вас переважає мотивація особистісного спілкування з дітьми, батьками, колегами. Це виявляться в тім, що найкраще вам вдається реалізація науково-методичної й виховної функцій педагога. Отже, саме ви зараз найбільше потрібні сучасному дошкільному закладу, щоб зберегти і відродити кращі традиції роботи старшого вихователя ДНЗ.
типу В – пріоритетними напрямками вашої діяльності в ДНЗ є управлінська й соціально-педагогічна. Вам варто задуматися : може ваше покликання – стати завідувачем дитячим садком.
- «Експедиція» – колективна вправа
Уявіть собі, що ви всі разом вирушили в експедицію. Завдання, поставлене перед вами, виконали достроково. Але, щоб повернутися додому, маєте дочекатися літака, який прибуде лише за тиждень. У вас з’явилась нагода дістатися додому на повітряній кулі за кілька годин. Із собою берете спорядження (кожен учасник отримує перелік):
Канат – 50 метрів, аптечка – 5 кг, компас гідравлічний – 6 кг, консерви м’ясні – 20 кг, гвинтівка – 25 кг, цукерки – 20 кг, спальний мішок – 14 кг, ракетниця – 8 кг, палатка – 20 кг, кисневий балон – 30 кг, комплект карт – 25 кг, каністра з водою – 20 кг, радіоприймач – 3 кг, гумовий човен – 25 кг. І ось ви в дорозі. Летите над океаном. Раптом куля починає спускатися, і ви розумієте, що в кулі пробоїна. Вам треба скинути баласт. Команда має вирішити, які речі слід скинути, залишивши найнеобхідніше. За кожну річ голосує кожен учасник. Якщо хоч один член команди проти – рішення не приймається. Часу обмаль. Вирішується життя (5 хвилин для прийняття рішення).
…
Підсумок: Всі цілі й неушкоджені благополучно дісталися землі. Найважливіші речі, які слід було залишити, – човен, канат, аптечка.
Чому? … (мозковий штурм)
- Якось сороконіжку запитали: «З якої ніжки ти починаєш рухатися?» Вона вперше замислилася над цим, і якийсь час їй важко було навіть зрушити з місця. А коли зрозуміла, як відповісти на таке запитання, стала чемпіонкою з бігу вже не лише в рідному середовищі.
- Є дві групи професіоналів. Одні вміють щось добре робити, але не знають, чому в них так виходить. Інші знають, як робити, але не вміють робити добре. Зараз важливо об’єднати перше і друге. Вміти і розуміти, як ти це робиш.
- «Організація педагогічного процесу» – робота в групах
Ми ніколи не забуваємо, що наше здоров’я залежить насамперед від стану нервової системи. Робота педагога потребує неймовірного напруження, забирає багато сил та енергії.
Завдання:
Назвати умови організації педагогічного процесу, від яких залежить здоров’я, працездатність і перспективи професійного росту.
На здоров’я, працездатність і перспективи професійного росту впливають напруженість і конфлікти у професійному оточенні, недостатні умови для самовираження, відсутність позитивного оцінювання з боку керівництва, зверхність старших досвідчених колег, робота без перспективи, низька оплата праці, частий і суворий контроль, неоптимальне навантаження, низький соціальний статус тощо.
Така концентрація на негативних властивостях професійної діяльності спричиняє зниження працездатності, веде до повної розгубленості й емоційного вигорання. А оптимізація педагогічного процесу, оптимізм, сприятливий психологічний клімат у колективі сприяють профілактиці емоційного вигорання та збереженню здоров’я, працездатності і професійного росту.
Нові коментарі