«Усвідомлення педагогами себе і своєї діяльності,  як шлях до професійного зростання»

«Я – педагог. Працюємо в колективі»

Мета та завдання:

  • розвивати уміння працювати в колективі, аргументовано відстоювати свою точку зору;
  • сприяння розкриттю творчого потенціалу, самопізнанню вихователів;
  • формувати ділові якості сучасного педагога;
  • створення сприятливого мікроклімату в педагогічному колективі.

Хід

  1. Вправа «Компліменти»

Обмін компліментами проходить у формі діалогу. Педагоги стають у коло та беруться за руки. Потрібно не тільки отримати комплімент, а й погодитися з ним, сказати ще один комплімент собі і обов’язково «повернути» колезі. Наприклад:

  • Катю, ти така чуйна людина!
  • Так, це правда! А ще я добра. А ти, Олю, надзвичайно товариська.

Запитання для обговорення:

– Що вам сподобалось більше, говорити компліменти чи приймати їх?

 – Наскільки складно / легко було дібрати компліменти собі, колезі?

 – Який комплімент вам сподобався найбільше?

  1. Вправа «Афоризми – метафори»

Завдання:

1) Із переліку афоризмів оберіть один, який найточніше відображає ваше професійне кредо чи девіз (2 хв).         2) Озвучити напарнику обраний афоризм; підібрати метафору до почутого афоризму (2 хв).                                       3) Презентувати на коло колегу: афоризм – метафора-асоціація (3 хв).                                                                                 4) Зворотній зв’язок: як вам було під час виконання вправи (1,2) та коли чули афоризми та метафори до них від колег (3 хв).                                                                                                                                                                                          5) Ознайомлення з основними типами самоорганізації педагогів за обраними афоризмами (2 хв).

Афоризми

Крапля довбає камінь не силою, а частотою                                                                                                                                     Що більше в мене роботи, то більше я вчуся                                                                                                                               Один алмаз полірує інший                                                                                                                                                                Не думкам потрібно вчити, а мисленню                                                                                                                                Дайте дитинству дозріти в дитинстві                                                                                                                                         Краще вивчити зайве, ніж нічого                                                                                                                                                         Йти до мети через досвід і вчитися на помилках                                                                                                                          Даруй світло, темрява зникне сама                                                                                                                                     Розуміння – початок згоди                                                                                                                                                                    Роби свою справу і пізнай самого себе                                                                                                                                                Година роботи навчить більшому, ніж день пояснень                                                                                                             Наша особистість – це сад, а наша воля – його садівник                                                             

Основні типи самореалізації педагогів

Педагог-комунікатор реалізує у професії потребу в спілкуванні. Йому цікаві люди, він завжди в курсі проблем їхнього особистого життя. Доброзичливий, співчутливий, привабливий, моральний. Його вплив на дітей – насамперед, емоційний, він шукає шляхів до співпраці з учнем, прагне особистого контакту. Йому легко зрозуміти особистість іншого, він дружить із дітьми.

Педагог-організатор реалізує свою потребу в лідерстві, домінуванні, розкритті рис вольової, сильної, вимогливої, енергійної людини. Йому легко вдається організувати позакласні заходи, він уміє збудити в учнів дух колективної зацікавленості, ділової співпраці, відповідальності.

 Педагог-професіонал реалізує інтелект, глибокі знання свого предмета. Це професійно компетентна і творча людина, віддана своїй професії. Поважає інтелект. Для неї виховувати – це навчати, зацікавлювати своїм предметом.

 Педагог-інтелігент реалізує у професії потребу в духовності, моральності і виховує такі риси у дітей. Це людина з високою загальною культурою, високим рівнем інтелекту, моральними цінностями, постійним духовним пошуком. Його місія – просвітницька. Він виховує собою, власним прикладом.

Не існує чистого типу, є певні позиції, які ми обираємо в роботі.

Важливо проговорювати про себе, свою позицію: що я працюю, моя місія…

Ця вправа допомагає налагодити партнерські стосунки в колективі, поліпшити психологічний клімат колективу.

  1. Вправа «Без маски»

Кажуть: «Життя – театр, а всі ми в ньому актори». Актори завжди носять маски. Усе залежить від обставин – яку маску і в який час одягнути, але іноді так хочеться скинути її і відкрити свою душу. Я пропоную це зробити, на мить зняти звичні маски і відверто закінчити фрази, які написані на листочках.

 Я хочу навчитися краще…

 Мені особливо приємно, коли мене…

 По-справжньому мені хочеться…

 Єдине, що я хотів би змінити в собі, це…

 Що мені найбільше подобається в собі, то це…

 Мені дуже важко забути…, але я…

 Найбільше я люблю (вмію)…

 Мені добре, коли…

 Я виходжу з себе, коли…

 Я можу бути вітерцем, тому що…

 Я ніби пташка, тому що…

 Я ніколи не забуду день, коли…

 Мені подобається, коли оточуючі…

 Мені буває соромно, коли я…

 Я почуваюся ніяково, коли…

 Особливо мене дратує, що я…

 Я не дуже добре вмію…

 Мені краще помовчати, коли знаходжуся…

 У незнайомому товаристві я, як правило, почуваюся…

 Одного разу мене дуже злякало те…

 У товаристві чоловіків я, зазвичай, почуваюся…

 Я перетворююся в тигра, коли…

 Я ніби мурашка, коли…

Вправа виконується по колу.

Учасники діляться емоціями, які виникали під час виконання вправи.

  • Дійсно, нам дуже важко відверто говорити про себе. Але ми педагоги і для нашого професійного зростання ми маємо вчитися розуміти себе, не соромитися ділитися тим, в чому потребуємо допомоги, — тобто бути відвертими один з одним.
  • Шлях до професійного зростання, самовдосконалення педагога лежить через пізнання себе.
  1. Притча «Рай і пекло»

Одного разу мудрець попросив Господа показати йому рай і пекло. Господь підвів мудреця до приміщення, де билися, плакали і страждали голодні люди. Посеред кімнати стояв великий казан зі смачною їжею. У людей були ложки, але з держаками, довшими за руку, тому було не можливо потрапити нею до рота. «Так, – це справжнє пекло!» – казав мудрець. Далі вони зайшли до наступного приміщення. Усі люди там були ситі і веселі. Мудрець придивися до них і побачив такий самий казан і точнісінько такі ложки. Що ж робили їхнє життя райським? – Вони вміли годувати одне одного, вміли взаємодіяти між собою.

Висновки:

  • Треба розуміти одне одного, вміти знаходити компромісі в будь-якій ситуації, не ставити свої інтереси над інтересами інших.
  • Колектив – одна сім’я, єдине ціле.
  • Людину варто сприймати такою, якою вона є, з усіма її достоїнствами і недоліками.
  • Критика потрібна, але конструктивна і з урахуванням особливостей сприйняття її кожною особою.

2 коментарів до «Усвідомлення педагогами себе і своєї діяльності,  як шлях до професійного зростання»

  • Davian  говорить:

    I am also writing to let you be aware of what a remarkable experience my wife’s child experienced viewing your site. She figured out numerous things, which included how it is like to possess an incredible coaching mindset to have many people without difficulty have an understanding of selected problematic topics. You undoubtedly did more than re81drs&#a2e7; expected results. I appreciate you for showing those useful, trusted, explanatory and unique thoughts on this topic to Jane.

Залишити відповідь

Ви можете використовувати ці HTML теги і атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.