Літо – найкращий час для накопичення сил та зміцнення здоров’я. І здійснення цього завдання починається з планування, підготовки та організації відпустки. Нарешті з’являється час і можливість батькам побути разом з дитиною. Всі цього чекають, передчувають радість спілкування, але найчастіше все закінчується прикрощами батьків через незбіг бажань і потреб з бажаннями і потребами дитини, що призводить до частих конфліктів, сварок, прикростей.
Як цього уникнути? Спочатку, визначивши місце проведення відпустки, батькам слід РОЗПОВІСТИ ДИТИНІ, де вони відпочиватимуть: повідомити назву місцевості, розповісти, чим вона примітна, чому обрали саме це місце. У дитини слід викликати інтерес до зустрічі з тим місцем, яке вона побачить. Природжений ПІЗНАВАЛЬНИЙ ІНТЕРЕС, що є у кожної дитини, важливо підтримувати, бо саме він приносить дитині багато вражень, знань про навколишній світ, розширює світогляд дитини, накопичує життєвий досвід. Переживання нових відчуттів і вражень від подорожі благотворно впливає на стан нервової системи, зміцнює її, відновлює сили. Це найкращі ліки від дитячих капризів.
Прибувши на місцевість, де відпочиватимете, спочатку ознайомте з нею дитину, обстежте її, розкажіть і покажіть, чим вона прекрасна і дивовижна. Відпочиваючи на морі, розкажіть про море, на річці — про річку, у лісі — про ліс, у місті — про місто, у селі — про село. Саме цієї миті йде накопичення словарного запасу дитини без насильницького заучування. Діти все вбирають, як губки, бо все нове ЦІКАВО. Останні роки, спілкуючись з дітворою, на великий подив, виявила, що словарний запас дітей вкрай обмежений, навіть б-річні малюки не знають назв багатьох овочів, фруктів, квітів, дерев, птахів, предметів домашнього ужитку, тобто того, з чим стикаються в повсякденному житті. Виходить, що діти у своєму розвитку обминають такий важливий етап пізнання світу, як накопичення знань за допомогою рефлексу «що таке?». Цей етап діти проживають у ранньому дошкільному віці, мучачи дорослих запитанням «ЦЕ ЩО?», розглядаючи, ознайомлюючись і вивчаючи об’єкт. А згодом, коли буде накопичений словарний запас, діти починають ставити батькам запитання «ЧОМУ?». З часом обидва ці запитання все рідше ставлять діти своїм батькам і їх напружують. Думаю, це відбувається тому, що дітям доводиться ознайомлюватися з навколишнім світом через екран телевізора. Допоможіть відчути дитині різноманітну палітру навколишнього світу. Показуйте цей світ і розповідайте про нього. Батьки — перші, хто вводить дітей у світ і дає їм знання про нього.
Джерело: Дмитрієва Тетяна Євгенівна
Нові коментарі