На противагу фейкам, ми також мусимо знати, як виглядає якісне медійне повідомлення. Межа між правдою, фейком і маніпуляцією надто тонка, щоб покладатися лише на інтуїцію. Кожен месидж повинен бути чітким, зрозумілим, неупередженим, розповідати про реальні факти і реальні суб’єкти, висвітлювати повну правду, позиції всіх сторін, мати прозоре фінансування і прозору методологію, спиратися винятково на факти й валідні аргументи. Звучить ніби просто, але як перевіряти інформацію на практиці? Розглянемо шість пунктів, які важливі для будь-якого повідомлення в медіа:
- Авторство
- Джерело
- Назва (заголовок)
- Факти (події, місця, згадані і/або залучені люди, експертне коло, організації тощо)
- Аргументи
- Ілюстрації (фото, відео, схеми, інфографіки тощо)
Звісно, буває по-різному: наприклад, у соцмережі ми бачимо спочатку заголовок і назву медіа, а вже тоді можемо перейти і пошукати автора. Розуміння джерела враховує і тих, хто повідомили, і тих, хто опублікували. Тож послідовність фактчекінгу, тобто перевірки не є жорсткою, але тут важить повнота: потрібно повноцінно враховувати всі пункти.
Джерело: https://bit.ly/3eLFGhP
Нові коментарі