Гра “Придумай свій танець”
Мета: розвиток уяви, зняття рухового автоматизму.
Зедучий стає в центр кола. У такт музиці (швидкій чи повільній) він виконує декілька різних танцювальних рухів, усі інші копіюють його танець. Потім ведучий торкається до будь-якого учасника, той виходить у центр, придумує свій танець і так далі по колу.
Можна ускладнити завдання, пропонуючи дітям придумати танець бджілки, ведмедика, сонечка, вітру, вечірньої зірки, моря.
Гра “Гномик”
Мета: розвиток уяви.
Інструкція: “Уявіть собі, що на люстрі в кімнаті сидить гномик. Розкажіть, що він бачить звідти,”
Важливо допомогти дітям зробити опис кімнати з незвичної для них просторової точки бачення, Потрібно, щоб діти уявили недоступні місця для їхніх очей (наприклад, верх шафи).
Гра “Зобрази в русі”
Мета: розвиток уяви.
Завдання розміщені з порядку зростання складності.
Інструкція: “Уяви, що ти перетворився в тигра, який пробирається в джунглях; робота; орла, що летить над скелями: королеву Франції; киплячу каструлю; авторучку, в якої закінчилось чорнило”.
Гра “Друге життя”
Мета: розвиток уяви.
Потрібно придумати друге життя непотрібним на перший погляд речам: великі коробки; порожні пластикові пляшки; використані фломастери; змальовані альбоми.
Гра “Чарівні палички”
Мета: розвиток уяви.
інструкція: “Що б ви зробили, якби у вас були такі палички?
- паличка-виручалочка;
- паличка-всезменшувалочка;
- паличка-всезбільшувалочка;
- паличка – просто чарівна”.
Гра “Хочу навчитись”
Мета: розвиток уяви, мислення, зв’язного мовлення.
Інструкція: “Вчитись ніколи ні в кого не пізно. Чого саме ви хотіли б навчитись у ведмедя, лисиці, білочки, сонечка?”
Гра “Перетворення”
Мета: розвиток уяви, самовираження за допомогою метафоричних засобів.
Усі сідають у коло. Ведучий пропонує закінчити речення.
Якби я був книжкою, то я був би …(віршем, малюнком)
Якби я був явищем природи, я був би…
Якби я був дорослим, то я був би…
Якби я був найрозумнішим, я став би…
ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УЯВИ ТА ФАНТАЗІЇ
- За допомогою міміки жестів одна дитина показує іншим дітям задумане слово. Ті намагаються його відгадати, вимовляючи свої варіанти по черзі вголос.
- Уявіть себе півником, ведмедем, будильником, лікарем…
Пофантазуйте і покажіть діями, імітацією звуків.
- Розкажіть казку «Червона Шапочка» навпаки (персонажі добрі міняються зі злими).
- Гра «Чи таке буває?»
Вихователь пропонує ситуацію. Наприклад: вертоліт летить у небі; миша в дзеркалі живе. Дитина повинна уявити собі цю ситуацію й сказати чи таке буває, про що йдеться. Якщо ситуація суперечлива, то треба дослідити її всім разом і знайти правильну відповідь.
- Гра «Живий звук»
Вихователь пропонує описати звук (дощ, дзвоник, скрип дверей). Для цього він запитує гравців: Який він – товстий чи тонкий, широкий чи вузький, добрий чи злий, гострий чи тупий…
- «Закінчи розповідь»
Вихователь зачитує початок речення або 2-3 фрази розповіді. Наприклад. Я пішов до ванної кімнати вмитися. Відкрив кран, і тут раптом … Завдання гравців – скласти якомога більше незвичайних та оригінальних варіантів його закінчення.
- «Буріме»
Вихователь пропонує 2 пари рим – кінцівки чотирьох рядків віршика, причому, рядки можуть римуватися по-різному. Гравцям необхідно скласти початок кожного рядка й отримати власний римований вірш.
- «Ці три слова обов’язкові»
Керівник навмання обирає з будь-якої книги 3 слова, а також пропонує гравцям вигадати й розповісти історію, в якій обов’язково фігуруватимуть ці слова. Перемагає той, хто першим вигадає найцікавішу історію.
Нові коментарі