Ігри та вправи на розвиток уяви

Гра “Придумай свій танець”

Мета: розвиток уяви, зняття рухового автоматизму.

Зедучий стає в центр кола. У такт музиці (швидкій чи повільній) він виконує декілька різних танцювальних ру­хів, усі інші копіюють його танець. Потім ведучий тор­кається до будь-якого учасника, той виходить у центр, придумує свій танець і так далі по колу.

Можна ускладнити завдання, пропонуючи дітям при­думати танець бджілки, ведмедика, сонечка, вітру, вечірньої зірки, моря.

Гра “Гномик”

Мета: розвиток уяви.

Інструкція: “Уявіть собі, що на люстрі в кімнаті сидить гномик. Розкажіть, що він бачить звідти,”

Важливо допомогти дітям зробити опис кімнати з не­звичної для них просторової точки бачення, Потрібно, щоб діти уявили недоступні місця для їхніх очей (наприк­лад, верх шафи).

Гра “Зобрази в русі”

Мета: розвиток уяви.

Завдання розміщені з порядку зростання складності.

Інструкція: “Уяви, що ти перетворився в тигра, який пробирається в джунглях; робота; орла, що летить над скелями: королеву Франції; киплячу каструлю; авто­ручку, в якої закінчилось чорнило”.

Гра “Друге життя”

Мета: розвиток уяви.

Потрібно придумати друге життя непотрібним на пер­ший погляд речам: великі коробки; порожні пластикові пляшки; використані фломастери; змальовані альбоми.

Гра “Чарівні палички”

Мета: розвиток уяви.

інструкція: “Що б ви зробили, якби у вас були такі палички?

  • паличка-виручалочка;
  • паличка-всезменшувалочка;
  • паличка-всезбільшувалочка;
  • паличка – просто чарівна”.

 

Гра “Хочу навчитись”

Мета: розвиток уяви, мислення, зв’язного мовлення.

Інструкція: “Вчитись ніколи ні в кого не пізно. Чого саме ви хотіли б навчитись у ведмедя, лисиці, білочки, сонечка?”

Гра “Перетворення”

Мета: розвиток уяви, самовираження за допомогою метафоричних засобів.

Усі сідають у коло. Ведучий пропонує закінчити ре­чення.

Якби я був книжкою, то я був би …(віршем, малюнком)

Якби я був явищем природи, я був би…

Якби я був дорослим, то я був би…

Якби я був найрозумнішим, я став би…

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК УЯВИ ТА ФАНТАЗІЇ

  1. За допомогою міміки жестів одна дитина показує іншим дітям задумане слово. Ті намагаються його відгадати, вимовляючи свої варіанти по черзі вголос.
  2. Уявіть себе півником, ведмедем, будильником, лікарем…

         Пофантазуйте і покажіть діями, імітацією звуків.

  1. Розкажіть казку «Червона Шапочка» навпаки (персонажі добрі міняються зі злими).
  2. Гра «Чи таке буває?»

         Вихователь пропонує ситуацію. Наприклад: вертоліт летить у небі; миша в дзеркалі живе. Дитина повинна уявити собі цю ситуацію й сказати чи таке буває, про що йдеться. Якщо ситуація суперечлива, то треба дослідити її всім разом і знайти правильну відповідь.

  1. Гра «Живий звук»

         Вихователь пропонує описати звук (дощ, дзвоник, скрип дверей). Для цього він запитує гравців: Який він – товстий чи тонкий, широкий чи вузький, добрий чи злий, гострий чи тупий…

  1. «Закінчи розповідь»

         Вихователь зачитує початок речення або 2-3 фрази розповіді. Наприклад. Я пішов до ванної кімнати вмитися. Відкрив кран, і тут раптом … Завдання гравців – скласти якомога більше незвичайних та оригінальних варіантів його закінчення.

  1. «Буріме»

         Вихователь пропонує 2 пари рим – кінцівки чотирьох рядків віршика, причому, рядки можуть римуватися по-різному. Гравцям необхідно скласти початок кожного рядка й отримати власний римований вірш.

  1. «Ці три слова обов’язкові»

         Керівник навмання обирає з будь-якої книги 3 слова, а також пропонує гравцям вигадати й розповісти історію, в якій обов’язково фігуруватимуть ці слова. Перемагає той, хто першим вигадає найцікавішу історію.

Залишити відповідь

Ви можете використовувати ці HTML теги і атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.