Реалізація ігрових технік полегшить адаптацію дітей до нових соціальних умов, допоможе їм адекватно сприймати себе та інших дітей, опанувати конструктивні форми поведінки й основи комунікабельності.
Гра «А мене звати…»
Мета: розвиток бажання познайомитися; навчання ввічливо звертатися одне до одного; розвиток відчуття єдності, причетності до групи.
Матеріали: квітка або м’яч.
Кожна дитина, стоячи у колі, звертається (по черзі) до свого сусіда праворуч, передає йому квітку або м’яч, називає своє ім’я і за бажанням трохи розповідає про себе.
Гра «Луна»
Мета: навчання запам’ятовування імен дітей групи; розвиток єдності, задоволення від перебування в центрі уваги.
Діти сидять у колі на килимі. Дитина, яка сидить праворуч від психолога, промовляє своє ім’я і плескає у долоні: «Ма-ри-на». А діти всієї групи повторюють за нею це ім’я, як луна. Отож, ім’я кожної дитини повторюватиметься кілька разів.
Гра «Равлик»
Мета: продовження знайомства дітей одне з одним; розвиток уваги, пам’яті, вміння відповідати на сигнал.
Діти довільно рухаються по кімнаті, а на сигнал «Равлик!» присідають, називаючи по черзі своє ім’я, і набирають пози равлика.
Гра «Велике дерево»
Мета: навчання відчуття того, що разом, у гурті, краще і гратися, і вчитися, і працювати, і відпочивати; розвиток позитивної мотивації до відвідування дошкільного закладу.
Діти стоять у колі, взявшись за руки, утво¬рюють велике, сильне дерево. Прислухаються, як шелестять його листочки, коли дме вітер (діти разом розгойдуються). Відчувають, як воно живе, дихає (дихають разом: крок уперед — вдих, піднімають руки; крок назад — видих, опускають руки).Робимо висновок: «Коли ми разом — нас багато, і ми велике, міцне дерево».
Гра «Потяг»
Мета: закріплення вміння знайомитися; розвиток слухового сприйняття, координації рухів; сприяння нейтралізації негативної емоційної енергії та агресивної поведінки.
Психолог. Зараз ми з вами зробимо потяг. Спочатку я буду локомотивом, коли їхатиму по колу, то плескатиму в долоні й промовлятиму своє ім’я: «Оле-на…».Я зробила коло, а тепер на моє місце нехай стане хтось із вас, а я стану, як і ви, вагончиком — причеплюся до «локомотива». Тепер він поїде, а ми всі разом промовлятимемо його ім’я: «Дмит-ри-ку, Дмит-ри-ку…». Рушаймо!І так, доки всі діти по черзі не будуть «локомотивом» і не візьмуть участь у грі.
Гра «Морський банан»
Мета: розвиток відчуття єдності, згуртованості; формування навичок самоконтролю та комунікабельності.
Грають групами по п’ятеро дітей, сидячи на лаві. Психолог перед початком гри пояснює, що морський банан — це гумовий човен, формою дещо схожий на банан. Пропонує дітям уявити, що вони катаються на морському банані: для цього мають міцно тримати одне одного за лікті, щоб не розірвався ланцюжок, і ніхто не впав у воду.
За командою психолога діти нахиляються праворуч, ліворуч. Завдання: не загубити нікого з «пасажирів» і не зробити нікому боляче. Якщо хтось «падає» з банана, всі разом мають вигукнути його ім’я.
Гра «Клубочок»
Мета: закріплення знань дітей одне про одного, вміння звертатися до товаришів на ім’я, брати участь у колективній грі; формувати позитивне ставлення до відвідування дитячого садка.
Психолог стоїть у центрі кола, яке утворюють усі діти групи. Він виконує роль клубочка. Один із малюків перший підходить до психолога, бере його за руку; в цей час уся група називає разом ім’я цієї дитини; потім те саме робить друга дитина, беручи за руку вже першу дитину і «намотуючись» навколо «клубочка» — психолога. Гра завершується, коли остання дитина «намотається» навколо клубочка. Висновок, до якого мають дійти діти: «Разом — добре; мене всі знають, і я знаю всіх».
Гра «Відгадай, хто тебе покликав»
Мета: закріплення навичок позитивної соціальної поведінки; диференціювання слухового сприйняття.
Грають по двоє, третя дитина — ведуча. Діти, кожен по черзі, називають ведучого на ім’я. Завдання ведучого — відгадати, хто його покликав.
Нові коментарі