Ігрові вправи для згуртованості дитячого колективу

Ігрова вправа  “Впізнай за голосом”

Мета: закріпити навички позитивної соціальної поведінки: диференціювати слухове сприйняття, співвідносячи людину з її голосом; виховувати бажання гратися разом, викликати почуття симпатії до однолітків.

Опис гри: Дорослий обирає дитину, яка буде “котиком”, і запрошує присісти в центрі кола із зав’язаними очима. Діти ходять по колу, промовляючи слова:

Ми по колу йдемо,

Тихо котика звемо:

“Котику, не підглядай,

Хто покликав – відгадай”.

Дитина, на яку вказав ведучий, голосно промовляє: “Няв!”

Дитина в колі повинна відгадати, хто з дітей покликав.

Ігрова вправа “Маленьке кошенятко”

Мета: виховувати бажання гратися разом, викликати почуття симпатії до однолітків.

Опис гри: Дорослий  під музику гладить уявне кошеня, притуляє до себе. Передає діткам по черзі, пропонуючи його поплескати та зробити з ним кілька танцювальних обережних рухів.

Ігрова вправа  “День народження Біма”

Мета: закріпити навички позитивної соціальної поведінки; виховувати бажання гратися разом, викликати почуття симпатії до однолітків.

Матеріал: маски клоунів.

Опис гри: Діти завітали до клоуна Біма на день народження. Кожен малюк його привітав. Бім дякує кожному і розповідає про свої відчуття, наскільки йому приємно було бачити своїх друзів та чути від них вітання.

 Для ролі  клоунів вибирають новеньких дітей  або сором’язливих.

Ігрова вправа “Клейовий дощик”

Мета: вчити дітей розуміти закони спільної діяльності; формувати у дітей почуття колективу.

Опис гри: діти стають один за одним і тримаються за плечі попереднього учня. У такому положення вони долають перешкоди.

  1. Пройти по уявній стежині.
  2. Проповзти під уявним мостом.
  3. Обігнути широке озеро.
  4. Пройти крізь гущавину лісу.
  5. Ховатися від диких тварин.

Протягом всієї гри діти повинні міцно триматися за товариша , на випускаючи рук.

Ігрова вправа  “На кого я схожий?”

Мета: розвивати рухову та зорову пам’ять, розвивати просторову уяву та творчі здібності дітей.

Опис гри: Дорослий переходить із одного місця кімнати  в інше, завмирає в цих місцях у різних позах (таких місць  і поз повинно бути 4-5). Нехай ці пози нагадують якихось тварин, знайомих маляті. Потім дитина повинна обійти ті самі місця і повторити ті самі пози спочатку в тому порядку, у якому вони були показані, а потім у зворотному.

 Цю кумедну вправу можна використовувати на прогулянках або під час режимних моментів в дитячих садочках.

Ігрова вправа “Допоможи другові”

Мета: вчити дітей допомагати та довіряти один одному; виховувати відповідальність за іншого.

Матеріал: хустина для зав’язування очей, два стільця, іграшки.

Опис гри: діти діляться на пари. Одному із пари зав’язують очі. На підлозі між двома стільцями розкладають іграшки. Другій дитині з пари необхідно провести партнера від одного стільця до іншого так, щоб жодна іграшка не була збита.

Ігрова вправа “Пересядьте всі, хто. . .”

Мета: розширити поняття єдності та спільності; виховувати почуття власної індивідуальності.

Опис гри: ведучий говорить, що всі ми дуже різні і водночас чимось схожі один на одного.  Пропонує переконатися в цьому. Потім каже:  “Пересядьте всі, хто любить морозиво, плавати в ріці, лягати спати вчасно, прибирати іграшки тощо”. Діти спочатку просто граються, а потім роблять висновок, що, справді, в них є багато спільного

Ігрова вправа  “Я хочу подружитися”

Мета: виховувати бажання дружити; розвивати толерантне ставлення до інших.

Опис гри: вибирається ведучий, який промовляє слова: «Я хочу подружитися з  дівчинкою (або хлопчиком)», а далі описує зовнішність одного із  дітей. Дитині потрібно себе упізнати, швидко підбігти до ведучого, потиснути руку. Далі водить вона.

Ігрова вправа  “Паровозик”

Мета: вчити дітей розуміти закони спільної діяльності; формувати у дітей почуття колективу.

Опис гри: ведучий вибирає одного з дітей на роль паровозика. Діти – «вагони» стають у коло. Паровозик під’їжджає, вітається з кожним: “Здрастуй,  . . .  (ім’я), ти мені дуже потрібний,  щоб везти  (дядька, тата, молоко тощо)”. Так паровозик підходить до кожного.  Повідомляє: “Навантажуємося”, “Поїхали”.   Потім  –   “Приїхали”. Звертаючись до кожного на ім’я, говорить : “Спасибі тобі за те, що допоміг відвезти … “

 Потім діти стають у коло і хором повторюють слова: “Коли нас багато – ми сильні і багато можемо. Ми – це діти”.

Ігрова вправа  “Кого вкусив комарик” (вправа на розслаблення)

Мета: вчити дітей помічати настрій один одного, співпереживати; виховувати емоційну чуйність, бажання допомогти.

Опис гри: діти сідають  у коло. Ведучий проходить зовнішньою стороною кола, гладить дітей по спинах, одного з них непомітно від інших легенько щипає  –   “кусає комариком”. Дитина, яку  “укусив комарик”,  повинна напружити спинку і плечі.  Інші уважно розглядають один одного і здогадуються,  “кого вкусив комарик”.

2 коментарів до Ігрові вправи для згуртованості дитячого колективу

  • http://ls4989.com/  говорить:

    Вы сами пишите статьи или заказываете?

    • admin  говорить:

      Доброго дня. Пишем самостоятельно.

Залишити відповідь

Ви можете використовувати ці HTML теги і атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.