Основним завданням музично-терапевтичних занять з дітьми є гармонізація психосоматичних процесів, які відбуваються у дитячому організмі. Але такі заняття можуть мати не лише оздоровчу мету, а й розвивальну. Музично-терапевтичні заняття з дітьми може проводити музичний керівник чи учитель музичного мистецтва. На таких заняттях використовують:
– слухання музичних творів;
– спів пісень;
– ритмічні рухи під музику;
– ігри під музику.
Для підтримання фізичного та психічного здоров’я дітей корисно брати участь у різноманітних іграх, танцювати і використовувати фізичні вправи під супровід класичних музичних творів бадьорого характеру. Проте слід зауважити , що найбільший музично-терапевтичний вплив на дітей все ж має цілеспрямоване слухання музичних творів. Варто пропонувати слухати дітям уривки різнохарактерних музичних творів – повільних і швидких, сумних і веселих. Як показує практика, слухання творів з назвами трагічного характеру або такими, що пов’язані з негативними образами, можуть викликати у дітей відчуття страху, надмірного переживання, тревоги тощо.
Пропоную до вашої уваги орієнтовний репертуар класичних музичних творів:
– «Дитячий альбом» Петра Чайковського;
– «Пори року» Петра Чайковського;
– «Танці ляльок» Дмитра Шостаковича;
– «Петрик та вовк» Сергія Прокоф’єва;
– «Попелюшка» Сергія Прокоф’єва;
– «Пісні без слів» Фелікса Мендельсона;
– «Маленькі нічні серенади» Вольфганга Амадея Моцарта.
І на останок аби ваші музично-терапевтичні заняття подобалися дітям, вони, насамперед, мають подобатися вам. Все, що робите, має надихати та дарувати насолоду – інакше діти не виявлятимуть інтересу ні до музики, ні до заняття.
Нові коментарі